Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nakoupil jsem v tomto eshopu boty koncem října 2018 v ceně 1500 Kč, už během ledna se roztrhala látka u pat obou bot, dřelo to do pat a způsobovalo nepohodlí při nošení. Reklamaci mi zamítli tak, že poslali dopis v Polštině (v ČR??) a zabavili mi fakturu. Z dopisu jsem se po zadání do překladače dozvěděl toliko, že mám špatnou anatomii nohy (jako vážně??) a boty prý moc intenzivně používám (měl jsem je na noze 10x). Jsou to srandisti, na maily nereagují. Tento styl podnikání by si zasloužil mastnou pokutu, dělají si z nás akorát srandu.
Boty Elbrus Sangan Brown
Chci vrátit peníze, abych na tohoto prodejce mohl zapomenout a obloukem se mu vyhnout.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace písemně zdůvodnit. Písemné zdůvodnění musí být uvedeno dle § 11 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele v českém jazyce. Není-li tomu tak, dopouští se prodávající přestupku, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000 Kč. Dozor nad dodržováním této povinnosti provádí České obchodní inspekci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelovi, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.