Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 3 roky jsem si zřídila členství ve FitUp, členství jsem ukončila a přestala posílat měsíčně platbu za členství s tím, že když bude něco v nepořádku, nebo budou požadovat nějaké sankce či nedoplatky, tak mě budou ihned kontaktovat SMS zprávou e-mailem či poštou, jak to bývá u jiných společností třeba u telefonních operátorů když se opomenete s platbou, tak Vás ihned kontaktují všemi možnými prostředky aby Vám platbu připomněli, s tím jsem počítala i u této společnosti, že kdyby bylo cokoliv v nepořádku, že mě budou ihned kontaktovat abych to mohla řešit, nicméně nikdo se neozýval, nepsal, nevolal, tak jsem usoudila, že je tedy vše v pořádku, že nikdo nic nechce. Ale co se nestalo, včera mi přišla SMS zpráva od nějaké vymáhací společnosti, že FitUpu dlužím necelých 10 tisíc, o kterých jsem vůbec nevěděla, o FitUpu jsem od roku 2016 nic neslyšela, nikdo mi nepsal, nevolal ani nijak nekontaktoval, za celé 3 roky nebyli schopni mi poslat jakoukoliv zprávu, nebo mi zavolat, a jediné na co se zmohli je, že po 3 letech na mě pošlou nějakou vymáhací agenturu, i kdyby byla nějakou náhodou chyba na mé straně, a něco jsem udělala špatně, nebo něco vůbec neudělala, tak jako každá jiná společnost, měli ihned poslat upomínku a upozornit mě, že je nutné něco zaplatit, nebo poslat nebo cokoliv jiného, a ne to nechat 3 roky nehnutě stát a pak tohle. Přijde mi to naprosto nevhodné. Každá společnost si to hlídá a když zapomenu na vyúčtovaní u operátora nebo na něco jiného ihned den po tom co to mělo být uhrazené mi chodí upomínky abych nezapomněla uhradit, ale od nich jsem se ničeho takového za celé 3 roky nedočkala a brala jsem to jako vyřízenou věc a dále se o věc nezajímala.
členství na rok za 499Kč
Požaduji vysvětlení proč za celé 3 roky nebyli schopni mě kontaktovat ihned, a pokud tam jsou nějaké úroky či pokuty, tak ty odpustit, podat vysvětlení proč se tak dluh stal, a v případě že bude chyba skutečně na mé straně tak členství uhradím, ale samozřejmě bez pokut, úroků a pod. protože mě nekontaktovali v čas abych to řešila když se tak stalo poprvé.
|
Tweet |
V daném případě bohužel záleží na znění původní smlouvy. Smlouvy na dobu určitou je možné vypovídat pouze za podmínek stanovených ve smlouvě, záleží tedy, kdy a jakým způsobem byla smlouva ukončena a zda se s ukončením pojila sjednaná sankce.
Platí však, že pokud po spotřebitelce společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Pokud je po spotřebitelce vymáhána částka subjektem, který není jejím původním smluvním partnerem, měla by jí společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by tato společnost vydat inkasní agentuře doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky. Spotřebitelka může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochotna svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.