Počet nahlášených stížností: | 61 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Uniqa a.s. mám uzavřenou pojistnou smlouvu o cestovním pojištění. Během zahraničního pobytu jsem trpěla bolestí zubu, kdy jsem nakonec byla nucena vyhledat lékařskou pomoc. Se zubařem bylo komunikováno tak, aby provedl nejnutnější kroky k utišení bolesti. Tak také udělal, vyčistil zubní kanálky od zánětu a vložil do zubu jednoduchou výplň k dezinfekci a léčbě zubu, aby utišil bolest. Doléčení zubu jsem absolvovala až po příjezdu do ČR. Ve Všeobecných pojistných podmínkách UCZ/Ces/14 v části A, článku 2 odst. 2 písm. c) je uvedeno mezi pojistnými událostmi “ošetření zubním lékařem v důsledku úrazu pojištěného nebo první pomoci pojištěnému, hradí se pouze ošetření k utišení bolesti (jednoduchá výplň nebo extrakce)”. Ve výlukách z pojištění dle článku 4 písm. i) je uvedeno, že: „Pojistitel není povinen poskytnout pojistné plnění v případě odborné zubní péče - plní se pouze při poskytnutí první pomoci v neodkladných bolestivých případech (extrakce, jednoduchá výplň)“.
Zubař tak provedl kroky pouze k utišení bolesti, což je v souladu se Všeobecnými pojistnými podmínkami pojišťovny. Pojišťovna však zamítla uhradit celé ošetření, uhradila pouze asi devítinu, a to za akutní ošetření s nesmyslným odůvodněním, že léčba kořenových kanálků je výlukou z pojištění. V těch však jasně stojí, že jednoduchá výplň-o kterou v tomto případě šlo a ošetření k utišení bolesti, je pojistnou událostí a mám tak nárok na pojistné plnění.
Pojišťovně jsem zaslala odvolání proti jejich rozhodnutí, ovšem opět mě odbyli, a to s odůvodněním, že: "Léčení zánětu zubních kanálků není z cestovního pojištění hrazeno. Toto ošetření není hrazeno ani z veřejného zdravotního pojištění v České republice. Každý občan si jej hradí sám". Po rozpravě se zubařem mi potvrdil, že zahraniční zubní ošetření bylo nezbytné k utišení bolesti a jednalo se o základní proceduru a jednoduchou výplň.
Pojistná smlouva o cestovním pojištění
Požaduji proplacení celého zubního ošetření, na které mám dle Všeobecných pojistných podmínek nárok.
|
Tweet |
Pokud se spotřebitelka domnívá, že ošetření mělo být kryto vyšší částkou pojistného plnění, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitelka obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelkou (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.adr.coi.cz.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.