Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
nestačím se divit, že v dnešní době je možno se takto šmejdsky pakovat na obyčejných lidech. Bohužel až teď zjišťuji, kolik již je na tuto firmu stížností, kolik lidí podvedli a že jim to stále prochází. Jak je to možné? Bude se Dtest nějak podílet na hromadné žalobě či něčem podobném? Případně máte informace, ke komu se mohu připojit? Toto mi přijde vrchol hnusu, fakt. Šmejdi se svými prodejními besedami již byli vyřešeni, je na čase zatočit s BE2.
Jsem zoufalá matka dvou dětí, procházím si celkem těžkým obdobím a tak jsem ve slabé chvilce klikla na seznamku, která se mi již nějakou dobu nabízela. Chtěli za měsíční členství 32 korun, nepřišlo mi to tak děsné. Ok, povídám si... Jenže po zadání platebních údajů si místo 32 strhli 150Kč, přičemž již to mi bylo divné. Po 3 dnech jsem účet přestala používat úplně a dnes jsem se nestačila divit, strhli si 2247Kč bez mého vědomí. To se nedělá! Volala jsem do banky a kromě zrušení platební karty s tímto nemohou nic dělat. Firmu již velmi dobře z podobných případů (je jich až ošklivě mnoho) a bohužel je to dle jejich slov velmi dobře promyšlený a podchycený podvod. Klamou spotřebitele, těží z něčí naivity, samoty, neštěstí. To se tedy za mne nedá snad ani hyenismem nazvat.
Už jsem se dočetla, že si mohu pomoci odesláním dopisu s žádostí o smazání mých veškerých údajů z jejich systému. Ano, hodlám to udělat. Ale zároveň čtu od jiných, že nedali pokoj ani potom. Jak já mohu prokázat, že dopis s dodejkou, který jsem odeslala, obsahoval to a to? I když si to budu léta třeba archivovat, jak se nemám strachovat, že mě nebudou po letech otravovat jako moji mamku kdysi Zepter, že mi nepřijde jako jí exekuce na dům například?
Jsem opravdu zoufalá. Jsem nemocná, dnes jsem platila 2 tisíce za psa na veterině, jeho léčba bude minimálně na půl roku, x zpoplatněných návštěv, to nemluvím o tom, že s dětmi také potřebuji za něco normálně žít a mě teď opravdu chybí každá koruna. Dnešní zjištění, že BE2 mi prakticky ukradlo peníze, je opravdu snad už tou poslední kapkou. Ať se budou podnikat jakékoli kroky, chci v nich být zapojena. Chci, aby se to medializovalo, chci, aby z jejich podvodu byly vyvozeny následky. Aby vrátili peníze zpět. A to nejen mě! Prosím, máte-li informace, na koho se obrátit, ke komu se se svojí výpovědí připojit, budu za ně nesmírně ráda.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
České právo nezná institut hromadné žaloby. Za stavu současného právního řádu musí každý spotřebitel podat žalobu sám. Nicméně ve věcech ochrany práv spotřebitelů platí, že výrok pravomocného rozsudku je závazný i pro další osoby oprávněné proti žalovanému, pokud se jedná o tytéž nároky z téže právní skutečnosti. Pokud by tedy soud rozhodl ve prospěch spotřebitele, mohou ostatní oprávnění očekávat stejné rozhodnutí.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.