Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
r.97 - 25Kč , 98 - 100Kč , 2000 - 120Kč , 2001 - 160Kč, 2002 - 400Kč, 2003 - 550Kč,2012 - 580kč, - člověk si založí za nějakých podmínek stav. spoř. a oni bez jakéhokoli vysvětlení zvedají cenu za ved. účtu. Od r.97 se to zvedlo o 2320% a dělá to 29% ze státního příspěvku a to si ještě účtují za za výpis . Také je třeba si všimmout že výše popl. za vedení účtu se liří podle toho kolika % je úroková sazba z vkladů - přitom náklady jsou snad stále stejné.
stav. spoření
Ať jasně a srozumitelně prokáží náklady na vedení účtů a také by se měli domluvit s klientem na jeho případné změně.
|
Tweet |
Zákon o stavebním spoření obsahuje s účinností od roku 2005 pravidlo, dle kterého musí smlouva o stavebním spoření obsahovat do ukončení doby spoření, nejdéle po dobu 6 let ode dne jejího uzavření, výši úplaty nebo způsob stanovení výše úplaty za vedení účtu stavebního spoření, zřízeného a vedeného k přijímání vkladu účastníka, a za služby nezbytně související s vedením tohoto účtu, přičemž způsob stanovení výše úplaty nesmí být závislý jen na vůli stavební spořitelny. Nezbytně souvisejícími službami s vedením účtu podle věty první jsou takové služby, jejichž poskytování ukládá stavební spořitelně obecně závazný právní předpis, nebo takové služby, jejichž poskytnutí nemůže účastník, který řádně plní závazky ze smlouvy, odmítnout bez toho, aby to pro něj mělo nepříznivý následek znamenající ztrátu nároku na státní podporu. Tato právní úprava se použije na smlouvy uzavřené po přijetí této novely.
Vzhledem k tomuto faktu by bylo nutné posuzovat starší smlouvy z hlediska nepřiměřenosti smluvního ujednání, které umožňuje jednostrannou změnu podmínek. Může se zde jednat i o rozpor s dobrými mravy. Záleží, jakým způsobem jsou nastaveny podmínky pro možnost změny a zda odráží objektivně stanovená kritéria. Obecně platí, že výkon práv a povinností vyplývajících z občanskoprávních vztahů nesmí bez právního důvodu zasahovat do práv a oprávněných zájmů jiných a nesmí být v rozporu s dobrými mravy.
Společnost se nerozhodla pro řešení stížností využít službu VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že se mimosoudní řešení sporů zakládá na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost řešit stížnost v rámci interního systému společnosti - přes ombudsmana či podaním elektronické či telefonické stížnosti, případně se svých práv domáhat soudní cestou.