Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Provozovatel internetové seznamky Be2 S.a.r.l. neoprávněně strhl prostřednictvím platební karty částku 2 247 Kč bez toho, abych předtím povolila rekurentní platbu, navíc platbu pozměnil tak, aby šlo zdánlivě o platbu přes terminál, nikoliv přes internet. (Již je předmětem jiné stížnosti.) Šlo tedy o nevyžádanou a navíc úmyslně pozměněnou platbu, svého druhu tedy vlastně podvod.
Banka přesto odmítá tuto transakci reklamovat. Bylo projednáno jak telefonicky na zákaznické lince tak osobně na pobočce. Jiné banky jsou podle zkušeností zákazníků na internetu ochotny reklamace v těchto případech provádět, často úspěšně.
Provedení reklamace platby a vrácení peněz zpět na běžný účet.
|
Tweet |
Reklamaci nesprávně provedené nebo neautorizované platební transakce je třeba učinit vždy bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 13 měsíců od odepsání sporné platby z účtu. U ostatních reklamací je nutné vycházet z obchodních podmínek banky. Reklamace by měla být vyřízena v souladu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele do 30 kalendářních dnů. Tato lhůta se obvykle shoduje i s lhůtou ve všeobecných obchodních podmínkách většiny tuzemských bank.
V případě, že není spotřebitelka s výsledkem reklamace spokojena, může se obrátit na finančního arbitra ČR (viz www.finarbitr.cz), který má pravomoc ve sporu mezi klientem a bankou rozhodovat v případech uvedených v zákoně o finančním arbitrovi. Které spory spadají do působnosti finančního arbitra, naleznete na jeho stránkách (https://www.finarbitr.cz/cs/oblasti/platebni-sluzby.html).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.