Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Na mém telefonu (viz referenční údaje) jsou mi odečítány poplatky za připojení k internetu. Data nikdy nevyužívám, pouze vlastní wifi. Jedná se v podstatě o krádež, peníze nazpět nechci, ale dejte to do pořádku
Přestat mě okrádat
|
Tweet |
Pokud spotřebitel službu využil, ať už záměrně, nebo omylem, je společnost oprávněna si částku za datové připojení účtovat.
Pokud i přesto spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pro úplnost dodáváme, že většina současných telefonů má možnost vypnutí datového přenosu ve svém nastavení. Vypnutí datového přenosu může sloužit jako pojistka pro případ, že by se uživatel omylem k internetu snažil připojit (ačkoliv nechce), je-li datový přenos vypnutý, telefon se nepřipojí.
Dobrý den paní Strnadová,
díky za Váš podnět. Dle kontroly u Vašeho čísla eviduji, že se Vaše SIM karta opakovaně připojuje k naší mobilní datové síti. Jelikož nemáte nastaven datový balíček, je Vám účtováno jednorázové připojení 29 Kč na 24 hodin.
Toto připojení může být v důsledku aktualizace systému či na základě aktivity nějaké aplikace, kterou máte v telefonu staženu.
Pokud nechcete, aby se Váš telefon připojoval k internetu bez Vašeho vědomí, můžete si na své předplacené kartě aktivovat blokování připojování k internetu. Pro zablokování připojení k internetu pošlete SMS ve tvaru BAP na 999111.
Poté se budete moci nadále k mobilní datové síti připojit, ale připojení bude vyžadovat Vaše potvrzení na displeji telefonu.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.