Společnost


Airstriker s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33359Autopůjčovna nevrátila kauci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 9 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2019, před 6 lety

Pavel Malý

Znění stížnosti

Dobrý den, využili jsme služeb zmiňované autopůjčovny, kdy jsme si půjčili vůz VW Touareg RZ 9U52592 dne 15.2.-25.2.2019 z důvodu rodinné dovolené. Cenu nájmu 22.500,- Kč jsme uhradili s dostatečným předstihem již v roce 2018 červen převedením na jejich účet číslo 23800238/0550. Kauci 30.000,- jsme zaplatili v hotovosti na místě předání vozu a ta nám měla být vrácena za 14dní po předání vozidla dle smlouvy. Vůz byl předán bez jakéhokoli poškození v pořádku vše máme zdokumentováno na předávacím protokolu příloha byla u smlouvy. Po několika týdnech jsme společnost vyzvali, aby nám kauci vrátili na účet dle smlouvy, ale nestalo se tak doposud. Nejdříve s námi komunikovali, že se omlouvají dále že jsou na dovolené. Poslední komunikace je z 12.4. kdy nám přislíbili zaslání zpět v út 16.4. Po telefonu mé manželce arogantně sdělili, že je proti nám vedeno správní řízení a to s námi sdílet nebudou... . Od té doby 12.4. kdy proběhla poslední komunikace nereagují na nic ani emaily ani telefony. Pokud mi to zvednou a já se představím okamžitě pokládají tel. Celou mail komunikaci s nimi máme uloženou. Obrátili jsem se také na Policii Pha 9 bylo nám sděleno, že to řeší občansko-právní a podali jsem na zmiňovanou společnost žalobu k městskému soudu Praha 1.


Požadované řešení

Vysvětlení celé situace?
Správní řízení jaké a proč?
Okamžité navrácení kauce 30.000,- Kč na číslo účtu 676892053/0800


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2019 21:42, před 6 lety

Pokud spotřebitel splnil smluvní podmínky pro vrácení kauce, je společnost povinna mu částku vydat. Pokud tak neučinila ve sjednaném termínu (16. 4.) ocitá se v prodlení a spotřebitel je oprávněn účtovat si úrok z prodlení ve sjednané, nebo zákonné výši.

Drží-li společnost částku i nadále, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli musí ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Vzor výzvy k vydaní bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Spotřebitel rovněž může podat žalobu soudu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2019 09:38, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.