Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
distributor mi stornoval oprávněnou reklamaci (několikrát) na přepsání energií, kdy k pochybení došlo na jeho straně. Není schopen přepsat energie od 1.3.2019 do dnešního dne. Neustále mi tvrdili, že je vše přepsáno a účtují mi i nadále zálohy a dokonce i fakturu za někoho jiného (?).
Reklamaci nevyřešil ani po 30ti dnech od podání.
Jaké jsou sankce, pokud nedodržel stanovenou lhůtu, standardní pro vyřešení? 600 Kč za den? Děkuji.
nepřepsání energií ani po 3 měsících a storna oprávněných reklamací
Vyplacení odškodného 600 kč/den prodlení řešení reklamace za přepis a okamžité přespání energií.
|
Tweet |
Standardy lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu upravuje § 16 vyhlášky č. 545/2006 Sb., o kvalitě dodávek plynu a souvisejících služeb v plynárenství. Dle tohoto ustanovení musí být reklamace vyřízena do 15 dnů od jejího doručení a rozdíl v platbách musí být vypořádán do 30 dnů ode dne doručení reklamace, pokud je posouzena jako oprávněná.
Za nedodržení standardu lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu poskytne dodavatel zákazníkovi za každý i započatý den prodlení náhradu ve výši 750 Kč pro kategorii maloodběratel a domácnost; celkový úhrn náhrad činí nejvýše 7500 Kč.
V případě, že poskytovatel dodávky elektřiny reklamaci vůbec nevyřídí, popřípadě nevyřídí ve výše uvedených lhůtách, má spotřebitelka možnost se obrátit na Energetický regulační úřad, který dohlíží nad dodržováním předpisů v oblasti elektroenergetiky, tedy i nad dodržováním standardů dle vyhlášek o kvalitě dodávek elektřiny/plynu a služeb v elektroenergetice a plynárenství.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.