Počet nahlášených stížností: | 500 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.5. 2019 jsem si objednala od společnosti rivalenti.cz boty za 2548,- Kč.
Toto zboží jsem okamžitě zaplatila kartou na jejich účet.
Od té doby neustále chodily sms a e maily, že platba ještě nedorazila. Několikrát jsem posílala kopii platby, bylo mi odpovězeno, že je to buď v pořádku a nebo naopak, že platba nedorazila nebo že je chyba v systému..
Poslední kapkou bylo, když přišel e mail, že máme zaplatit 2548,- Kč za úplně jiné boty, v jiné velikosti..
Po této poslední komunikaci jsem napsala, že ruším svoji objednávku a chci vrátit peníze. Bylo mi v podstatě odpovězeno, že to prostě nejde. Že za moje zboží už zaplatili dodavateli, že mám počkat až zboží dorazí a že mi nic nevrátí.
Podle vaší rady jsem tedy poslala oficiální odstoupení od smlouvy znovu a dnes odpověděli, že mi peníze vrátí až převezmu zboží a následně ho vrátím nebo případně že vrátí peníze pokud by oni nedodrželi dodací lhůtu, která je až 60 dní.
Chci jen dodat, že jinak než e mailem se se společností rivalenti nedá komunikovat.
Děkuji za pomoc Baštářová
boty nike air max 270
Žádám o vrácení peněz
|
Tweet |
V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitel ze zákona právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.