Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u mé osoby a klientského účtu č. 517116 (Tradecentrum.com) vznikla během krátké doby (defacto prvním dnem, byť účet se uzavřel za několik dní) ztráta ve výši 109 583 Kč a to z důvodu nekalého jednání pana Peterky, který mě do vaší společnosti "nahnal". Mojí podmínkou bylo, že chci kupovat akcie. Vždy se bavil pouze o akciích- až po registraci a odeslání peněz spolu s uzavřením obchodu mi bylo postupně vysvětleno, že se jedná o CFD a co to znamená. Nemluvě o tom, že mě nikdo neupozornil dopředu, že výše ztráty může být 100% z objemu nakoupených akcií- to jsem se dozvěděl až postupně. Navíc takto raketovým tempem.
Nevím pod jakou konkrétní společnost z vašeho "řetězu společností" pan Peterka patří (zřejmě Quaentas).
Nemluvě o tom, že paní Zdráhalová z Quaentas (asistentka p.Peterky) mi informace o rizicích posílala, až jsem měl peníze prodělané....to by také tak být nemělo a je to více než velké pochybení.
účtu č. 517116 (Tradecentrum.com)
Navrhuji smírné řešení- ponechte si 30 000Kč (tuto částku bych stejně vynaložil na pozdější řešení sporu) a zbytek mi zašlete zpět na účet, ze kterého jsem peníze posílal.
|
Tweet |
Společnost GOLDENBURG GROUP LTD je společností zřízenou dle kyperského práva, nicméně se při nabízení služeb zaměřuje na české spotřebitele (webové stránky v českém jazyce). Rozhodným právem pro smlouvu se spotřebitelem tak bude právo české.
Dle ustanovení § 1811 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, musí společnost splnit informační povinnost vůči spotřebiteli ještě před uzavřením smlouvy. Společnost musí spotřebitele m.j. informovat o označení služby a popisu jejich hlavních vlastností. Lze dovodit, že hlavní vlastností služby je skutečnost, zda jde o investování do akcií nebo se jedná o CFD. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl. Je-li právní jednání neplatné, měly by smluvní strany nastolit stav jako před uzavřením smlouvy, tedy vrátit si poskytnutá plnění.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.