Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsem měla koupenou letenku 064 2413620305 Prahy do Geteborgu. Na letišti jsem byla již v 9 hodin rano(doložím lístek z autobusu, který jel z nádraží na letiště). V 10.10hod. jsem šla odbavit zavazadlo. Na světelné tabuli byla možnost odbavení zavazadla na přepážce 240-249. Čekala jsem hodinu a půl a stále byla přede mnou polovina řady. Fungovalo nejdrive 5 a pak již jen 4 přepážky a šlo to velmi pomalu. Po této době jsem se šla zeptat paní která podává informace co mám dělat. Zavedla mne na jinou přepážku, ale zde mne již neodbavili z důvodu uzavření letadla. Bohužel jsem zjistila, ze těch lidi bylo kromě mne více, kteří nebyli odbavení a letadlo nestihli. Na několika místech jsem situaci řešila, ale nikdo nám nic více nepořádek. Byla jsem nucena koupit další letenku na další let v 19.50. Tímto jsem přišla o cstku skoro 5 tisíc a rada bych situaci vyřešila. Na letišti jsem byla s dostatečným předstihem, ale bohužel odbavení z vaak strany bylo nedostatečné. Bude Vas kontaktovat určitě více cestujících.Prosim o info co dále. Veškeré doklady mohu poslat co budete potřebovat. Krenkova
Proplacení nové letenky na další let
|
Tweet |
Letecká společnost by měla zajistit dostatečnou kapacitu odbavovacích přepážek pro odbavení zavazadel cestujících. V případě, že tento počet byl nedostatečný, přičemž cestující se dostavil k odbavení dle pokynů včas, a následně potom cestující nestihl let, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).