Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33384Nebyla jsem včas odbavena a propadl mi let

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2019, před 6 lety

Radka Křenkova

Znění stížnosti

Dnes jsem měla koupenou letenku 064 2413620305 Prahy do Geteborgu. Na letišti jsem byla již v 9 hodin rano(doložím lístek z autobusu, který jel z nádraží na letiště). V 10.10hod. jsem šla odbavit zavazadlo. Na světelné tabuli byla možnost odbavení zavazadla na přepážce 240-249. Čekala jsem hodinu a půl a stále byla přede mnou polovina řady. Fungovalo nejdrive 5 a pak již jen 4 přepážky a šlo to velmi pomalu. Po této době jsem se šla zeptat paní která podává informace co mám dělat. Zavedla mne na jinou přepážku, ale zde mne již neodbavili z důvodu uzavření letadla. Bohužel jsem zjistila, ze těch lidi bylo kromě mne více, kteří nebyli odbavení a letadlo nestihli. Na několika místech jsem situaci řešila, ale nikdo nám nic více nepořádek. Byla jsem nucena koupit další letenku na další let v 19.50. Tímto jsem přišla o cstku skoro 5 tisíc a rada bych situaci vyřešila. Na letišti jsem byla s dostatečným předstihem, ale bohužel odbavení z vaak strany bylo nedostatečné. Bude Vas kontaktovat určitě více cestujících.Prosim o info co dále. Veškeré doklady mohu poslat co budete potřebovat. Krenkova


Požadované řešení

Proplacení nové letenky na další let


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2019 09:39, před 6 lety

Letecká společnost by měla zajistit dostatečnou kapacitu odbavovacích přepážek pro odbavení zavazadel cestujících. V případě, že tento počet byl nedostatečný, přičemž cestující se dostavil k odbavení dle pokynů včas, a následně potom cestující nestihl let, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.