Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33386Zmeškaný let OK496 Praha - Gothenburg

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2019, před 6 lety

Jana Indráková

Znění stížnosti

Dobrý den, dnes jsem chtěla odletět do Švédska, bohužel velice špatný systém odbaveni:
1. nedostatek odbavovacích překážek (pro více letů jen 5 přepážek, kdy i při velkému počtu lidí jedna ještě zavřela)
2. Neupozornění na ukončení odbavení pro můj let, s čímž jsem se opravdu ještě nesetkala
3. Neochota vzniklou situaci řešit.

Vše vedlo k tomu, že jsem neodletěla, i když jsem u odbavení byla už v 10:15! Mou stížnost odmítla odbavovací společnost Menzies resit, s tím že oni lety ČSA neodbavuji. Musela jsem si koupit novou letenku. Na letiště jsem dorazila kolem osmé hodiny (odjezd z hlavního nádraží v 7:17) a odletám v 19:50!!!!! Létám velice často a s takovým přístupem jsem se ještě nesetkala. Neodbavenych lidí bylo více, proto to považuji za naprosté selhání systému.
Indráková Jana


Produkt

Čísloslo rezervace K6FI35


Požadované řešení

Proplacení nově zakoupené letenky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2019 09:41, před 6 lety

Letecká společnost by měla zajistit dostatečnou kapacitu odbavovacích přepážek pro odbavení zavazadel cestujících. V případě, že tento počet byl nedostatečný, přičemž cestující se dostavil k odbavení dle pokynů včas, a následně potom cestující nestihl let, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.