Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes jsem chtěla odletět do Švédska, bohužel velice špatný systém odbaveni:
1. nedostatek odbavovacích překážek (pro více letů jen 5 přepážek, kdy i při velkému počtu lidí jedna ještě zavřela)
2. Neupozornění na ukončení odbavení pro můj let, s čímž jsem se opravdu ještě nesetkala
3. Neochota vzniklou situaci řešit.
Vše vedlo k tomu, že jsem neodletěla, i když jsem u odbavení byla už v 10:15! Mou stížnost odmítla odbavovací společnost Menzies resit, s tím že oni lety ČSA neodbavuji. Musela jsem si koupit novou letenku. Na letiště jsem dorazila kolem osmé hodiny (odjezd z hlavního nádraží v 7:17) a odletám v 19:50!!!!! Létám velice často a s takovým přístupem jsem se ještě nesetkala. Neodbavenych lidí bylo více, proto to považuji za naprosté selhání systému.
Indráková Jana
Čísloslo rezervace K6FI35
Proplacení nově zakoupené letenky
|
Tweet |
Letecká společnost by měla zajistit dostatečnou kapacitu odbavovacích přepážek pro odbavení zavazadel cestujících. V případě, že tento počet byl nedostatečný, přičemž cestující se dostavil k odbavení dle pokynů včas, a následně potom cestující nestihl let, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).