Společnost


České aerolinie a.s.

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33387Zmeškaný let OK496 Praha-Gothenburg

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2019, před 6 lety

Natálie Havranová

Znění stížnosti

Dobrý den,
na dnešek 13.6.2019 jsem měla rezervovanou letenku s číslem HWGSKY. Na letiště jsem se dostavila v dostatečném předstihu (8:00). Odbavovací přepážky se otevíraly v 9:50. K
odbaveni jsem se dostavila v 10:20 hod. Po hodině čekání ve frontě mi nakonec bylo oznámeno, že nebudu odbavena. Personál letiště během této doby ani jednou neupozornil na uzavření přepážky nebo poslední možnosti odbavení pro daný let. Poté jsem byla poslana k informačnímu okýnku odbavovaci spolecnosti Menzies, ktera udajne spolupracuje s CSA. Tam mi bylo sděleno, že pro společnost CSA neprepravuji zavazadla a nijak mi se vzniklou situaci nepomohou. Let jsem zmeskala a musela si koupit novou letenku ten tyz den bez jakéhokoli vysvětlení nebo reklamace
K odbavení jsem se dostavila včas a chybu přikládám personálu, který měl minimalne včas upozornit cestující čekající v řadě na končící odbavování daného letu a uprednostnit jejich odbaveni před ostatnimi cestujícími. Z 10ti odbavovacich překážek určených pro můj let bylo otevřeno pouze 5. Spolecne se mnou nebyli odbavebi dalsi cestujici ve stejne situaci. Personál letiště a prepravni spolecnosti situaci absolutně nezvládnul a za vzniklou škodu tedy žádám náhradu.


Produkt

Let OK496 Praha-Gothenburg , číslo rezervace K6FI35, 13.6.2019


Požadované řešení

Požaduji uhrazení nově zakoupené letenky, ten týž den, 13.6.2019 v 19:50. Let OK544. Cena 4491 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2019 09:43, před 6 lety

Letecká společnost by měla zajistit dostatečnou kapacitu odbavovacích přepážek pro odbavení zavazadel cestujících. V případě, že tento počet byl nedostatečný, přičemž cestující se dostavil k odbavení dle pokynů včas, a následně potom cestující nestihl let, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.

Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.