Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.12.2018 jsem prostřednictvím PayPal zaplatil 33,90EUR za transakci 80F99615FA917592B : (SSD Samsung 860 EVO 500GB) - položka č. 183575946904
I když jsem několikrát urgoval že mi zboží nebylo dodáno dodnes jsem je neobdržel.
V Brně 13.06.2019 Zouhar Jiří
ID transakce 80F99615FA917592B, položka č 183575946904
Požaduji dodání zaplaceného zboží nebo vrácení peněz na můj účet PayPal
|
Tweet |
Odpovědnost za dodání zboží nese přímo prodávající, u kterého spotřebitel věc zakoupil, nikoliv společnost PayPal. Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky (od prodávajícího). Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebitelo přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Společnost PayPal je poskytovatelem platebních služeb. Dle bodu 13.1 smlouvy s uživatelem služby PayPal (https://www.paypal.com/cz/webapps/mpp/ua/useragreement-full#13): "Ochrana kupujícího PayPal umožňuje společnosti PayPal učinit na základě jejího vlastního uvážení konečné rozhodnutí o jakémkoliv problému, který kupující oznámí v souvislosti s nákupem zaplaceným prostřednictvím Služby PayPal. Na základě svého konečného rozhodnutí může společnost PayPal nahradit kupujícímu částku platby za nákup (až do celkové ceny nákupu a případně včetně původních nákladů na poštovné) uskutečněné prostřednictvím Služby PayPal, přičemž odpovědnost za tuto náhradu vůči společnosti PayPal ponese Příjemce platby." Z výše uvedeného ustanovení vyplývá, že refundace je na uvážení společnosti. Pro to, aby mohla být náhrada poskytnuta je třeba, aby spotřebitel splňoval podmínky z bodu 13.4.
V případě, že by spotřebitel nesouhlasil se zamítnutím náhrady, je na místě využít postup popsaný v bodě 14 smlouvy s uživatelem služby PayPal.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.