Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12.5.2019 jsem si přes eshop esko.cz objednala propisku s diktafonem. Objednávku jsem ještě tentýž večer zrušila, podotýkám, že byla neděle, tudíž je zřejmé, že se objednávkou nikdo nezabýval, ale v pondělí ráno 13.5.2019 mi ihned psal pan Thomas Marshall s tím, že objednávka je závazná a stornovat ji není možné. Jediná možnost je zaplatit pokutu 500 Kč za storno. Už to mi přišlo absurdní, tak jsem to odmítla. Pan Marshall mi sdělil, že mi tedy musí balíček poslat, i když jsem mu odepsala, že ho ihned pošlu nazpět, že o zboží již nemám zájem. To mě ujistil, že takto je to v pořádku. Po výzvě na poště jsem si tedy zásilku přebrala v sobotu 25.5. převzala a ihned jsem si poslala zpět v originál obalu, jen jsem ji přendala do jiné obálky. Chyba bohužel byla ta, že jsem ji poslala klasicky a ne doporučeně, ale jsem zvyklá, že reklamace chtějí společnosti zasílat klasicky (viz povlečení Matějovský se kterými nikdy nebyl problém). Po kontaktování pana Marshalla po 3 týdnech, kdy jsem chtěla vědět, jak probíhá má reklamace, jsem se dočkala toho, co jsem celou dobu tušila. Balíček samozřejmě nedorazil. Pan Marshall byl velmi arogantní a neochotný cokoliv řešit s tím, že je to můj problém, že jsem to měla poslat doporučeně, že je balík v tomto případě nedohledatelný. Po pár emailech, kdy se pan Marshall choval sprostě jsem pochopila, že jednání je úmyslné.
objednávka č.13.15590
vrácení peněz na účet
|
Tweet |
Na odstoupení od smlouvy uzavřené přes internet má spotřebitelka nárok dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud spotřebitelka objednávku stornovala (odstoupila od smlouvy), pak je odstoupení od smlouvy účinné vůči prodejci od chvíle, kdy mu bylo doručeno. Odstoupením se smlouva ruší od počátku a smluvní strany jsou povinny si vrátit, co navzájem plnily. Spotřebitelka má nárok na vrácení zaplacené částky a prodávající na vrácení zboží, pokud by jej odeslal.
V tomto případě však z uvedené stížnosti vyplývá, že prodávající spotřebitelce zboží odeslal až poté, co platně od smlouvy odstoupila. Jednalo se tedy již o plnění bez právního důvodu (neobjednané plnění). V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Prodávající rovněž není oprávněn jakkoliv zpoplatnit storno, neboť by tím spotřebitele omezoval ve využití zákonného nároku na odstoupení od smlouvy. Ujednání o storno poplatku je zakázané dle § 1814 občanského zákoníku a dle § 1815 s k němu nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že společnost zaslala spotřebitelce zásilku na základě právního důvodu, který odpadl a společnost o tom dle uvedené komunikace věděla, nemůže jít toto jednání k tíži spotřebitelka a ta má nárok na vrácení zaplacené částky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.