Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
3x jsem oprávněně reklamoval graf.kartu, kde po 3-tí jsem požadoval vrácení peněz.Reklamace byla vyřešena ale výměnou za novou GK, ale poloviční hodnoty a jiného výrobce. Jelikož ale nejsem původní majitel, tak se vedoucí reklamační technik odmítá semnou bavit, že je záležitost pro něj uzavřena. Já požaduji vystavení dobropisu na původního majitele, se kterým jsem domluven už na vyrovnání.
ASUS nVIDIA GTX970 STRIX GDDR5 4GB
Vystavení dobropisu na původního majitele, kterým je DANA Konečná.
|
Tweet |
Právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy z důvodu opětovného výskytu vady lze uplatnit při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla. Do reklamačního protokolu je však bezpodmínečně nutné uvést, že si přeje spotřebitel reklamaci vyřešit tímto způsobem.
Občanský zákoník totiž říká, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak máme právo na dodání nové věci bez vad, výměnu její součásti, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci.
Práva z vadného plnění a z nesplněné jakosti při převzetí se nevážou na věc jako takovou, jedná se o práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy. Spotřebitel musí skutečně prokázat, že nastoupil do právního vztahu, který byl založen kupní smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím, který byl uveden při uzavírání kupní smlouvy, místo původního vlastníka věci, a že společně s tím na něho byla převedena práva z vadného plnění. Více informací ohledně postoupení práv z vadného plnění je možné vyhledat na webové adrese: www.dtest.cz/clanek-3286/postoupeni-prav-z-vadneho-plneni
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.