Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, mám u Vás sjednané pojištění odpovědnosti vůči zaměstnavateli. Zaměstnavateli jsem způsobil škodu tím, že jsem během provádění pravidelné funkční zkoušky na zařízení EPS pochybil v nedodržení pracovního postupu, kdy jsem omylem neodpojil řídící výstup pro ovládané zařízení od systému EPS, které aktivuje spuštění SOZ. Tímto vznikla škoda zákazníkovi, který ji uplatňuje po mém zaměstnavateli a ten potažmo po mě. Pojistné plnění jste mi zamítli s odůvodněním, že škoda mnou způsobená vznikla zanedbáním předepsané obsluhy a údržby. S tím si dovolím nesouhlasit, protože jsem nezanedbal předepsanou obsluhu ani údržbu zařízení, ale nedodržel jsem pracovní postup sdělený zaměstnancem a tím jsem pochybil. Zdůrazňuji, že to nebylo tím, že bych nedodržel předepsaný postup obsluhy ani údržby zařízení, ale pracovní postup k provádění kontrol na zařízení EPS. Dále mne udivuje, že mne nikdo z Vaší strany přímo telefonicky nekontaktoval, zejména bych to čekal od likvidátora mé škodné události, ale rovnou jste ji zamítli bez zjištění podrobné situace vzniku události. Škodní událost je u Vás evidována pod č. 6999669. Děkuji za vyjádření
Plnění smlouvy z Vaší strany a proplacení vzniklé škody zaměstnavateli
|
Tweet |
Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. V těchto podmínkách bývají zpravidla vymezeny výluky z pojištění, tedy případy, na které se pojištění nevztahuje. Bude tedy záležet, jaké zda postup zaměstnance do výluk spadá či nikoliv.
V zamítnutí pojistného plnění by mělo být jasně zdůvodněno, proč se pojištění na tento konkrétní případ nevztahuje.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
Obecně je k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) u pojištění příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou. Spotřebitel rovněž může spor řešit podáním žaloby soudu.
Vážený pane Haramule,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.