Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Přes internet jsem koupil zboží a nechal jsem si ho dodat do domácnosti. Zboží jsem následně vrátil na pobočce v rámci čtrnáctidenní lhůty. Prodejce na pobočce mi vystavil dobropis pouze na částku odpovídající ceně zboží. Upozornil jsem prodejce, že mám dle § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, nárok na vrácení peněžních prostředků včetně nákladů na dodání. Prodejce na pobočce mi i přesto odmítl vrátit peněžní prostředky odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží (§ 1832 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku). Na vzniklou situaci jsem prodejce emailem upozornil a požádal ho o doplacení dlužné částky. Na email prodejce neodpověděl.
BEKO RCSA 270 M21W
Dodatečné vrácení peněžních prostředků odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, tj. 349 Kč.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Pokud by prodávající spotřebitele neupozornil na jeho zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on), může spotřebitel navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.