Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#33424Klamání zákazníka stavem zásob na skladě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.06.2019, před 6 lety

Jan Bína

Znění stížnosti

Dobrý den,
v on-line obchodu jsem si 15.6. cca ve 14hodin vybral mobilní klimatizaci, prohlédl kde je tato klimatizace na skladě a pokusil se dovolat na pobočku na Kladně, kde měly být fyzicky 1-2kusy. V telefonu mi nahrávka zdělila, že bohužel telefonní spojení nefunguje.. využil jsem tedy chat na stránkách prodejce a tam mi paní sdělila, že zboží na Kladně je. Požadoval jsem tedy rezervaci zboží, než si pro něj přijedu. To mi paní odmítla s tím, že mám udělat objednávku na e-shopu s vyzvednutím na prodejně. Toto jsem provedl (č.o.9601621003) a vyrazil na Kladno zakoupit klimatizaci. Kolem 15hod jsem byl na prodejně, tam mi sice nejdříve strhli peníze z karty (podle objednávky) ale pak zjistili, že klimatizaci nemají skladem. Po debatě o tom, že mají klimatizaci stále skladem na stránkách e-shopu, a s přístupem typu" nemáme, přijďte až dostanete SMS s výzvou, jsem je požádal o písemné potvrzení, že klimatizace opravdu není skladem. Nastalo dlouhé hledání za přepážkou prodejce a pak jsem zastupci prodejny ukázal přímo na webových stránkách, že klimatizaci mají mít stále skladem 1-2kusy.

Moje ztráta tedy činí cca 2hodiny času, asi 50km ujetých autem a samozřejmě i ztrátu iluzí o solidnosti prodejce.
Žádám tedy nápravu stavu a kompenzaci ztrát.
Ještě přemýšlím jestli jsem se nestal obětí protiprávního jednání a sice uvedení v omyl a nekalých obchodních praktik, ale to už se rozhodne jinde.
Pěkný parný den přeji!
JB


Produkt

Objednávací systém, počet kusů na skladě


Požadované řešení

Moje ztráta tedy činí cca 2hodiny času, asi 50km ujetých autem a samozřejmě i ztrátu iluzí o solidnosti prodejce.
Žádám tedy nápravu stavu a kompenzaci ztrát.
Ještě přemýšlím jestli jsem se nestal obětí protiprávního jednání a sice uvedení v omyl a nekalých obchodních praktik, ale to už se rozhodne jinde.
Kompenzaci Slevou nebo Slevovým kuponem nepřichází do úvahy... protože bych jej opravdu nevyužil.
Pěkný parný den přeji!
JB


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 17:31, před 6 lety

Dle ustanovení občanského zákoníku může vyvolat právní důsledky i samotné jednání před uzavřením smlouvy. Záleží na konkrétních okolnostech a fázi předsmluvního jednání.

Obecně platí, že každý může vést jednání o smlouvě svobodně a neodpovídá za to, že ji neuzavře, ledaže jednání o smlouvě zahájí nebo v takovém jednání pokračuje, aniž má úmysl smlouvu uzavřít.

Ustanovení § 1729 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však říká: "dospějí-li strany při jednání o smlouvě tak daleko, že se uzavření smlouvy jeví jako vysoce pravděpodobné, jedná nepoctivě ta strana, která přes důvodné očekávání druhé strany v uzavření smlouvy jednání o uzavření smlouvy ukončí, aniž pro to má spravedlivý důvod". V daném případě by se mohlo jednat o situaci popsanou § 1729 občanského zákoníku, neboť společnost potvrdila možnost koupě zboží na pobočce.

Dle § 1729 odst. 2 občanského zákoníku: "Strana, která jedná nepoctivě, nahradí druhé straně škodu, nanejvýš však v tom rozsahu, který odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech." Pokud by spotřebiteli byla způsobena jednáním společnosti, mohl by požadovat náhradu dle citovaného ustanovení. Náhrada škody dle § 2913 odst. 1 občanského zákoníku se může vztahovat např. na cestovní náklady, ušlý zisk. Spotřebitel by musel vznik této škody a její výše prokázat. Při posuzování nároku na náhradu škody by soud přihlédl k předešlé komunikaci, zejména ke skutečnostem týkajícím se času vyzvednutí zboží apod.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2019 15:11, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.