Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje 80 letá matka Božena Svobodová z Pardubic byla na předváděcí akci této splečnosti ovlivněna tak, že bez řádného rozmyšlení zakoupila 11. 3. 2014 biolampu, jejíž účinky jí její lékař dodatečně ani nedoporučil. Přestože biolampu poslala v termínu zpět s písemným odstoupením od smlouvy (zásilka přijata 20. 3.), společnost nereaguje ani telefonicky (uvedený telefon je nedostupný), ani písemně (stížnost byla podána i přes ČoI). Stará paní se cítí okradena a podvedena, špatně to snáší i psychicky, neboť obnos 10 000 pro ni je dost velký.
biolampa
Řešením mmůže být pouze vrácení peněz na základě odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Jestliže byla smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, spotřebitel měl právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů ode dne dodání zboží. Pokud tak spotřebitel učinil, na smlouvu se hledí, jako by nebyla. V takovém případě jsou si strany povinny vrátit vzájemná plnění. Spotřebitel svou povinnost již splnil. Prodávající byl povinen vrátit zaplacené finanční prostředky nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
Jestliže prodejce nevrátil peníze dobrovolně, bude nutné se nároku domáhat u soudu. Před podáním návrhu na vydání platebního rozkazu je žádoucí prodejce písemně vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. V této výzvě se prodejci stanoví dodatečná lhůta k vrácení peněz (min. 7 dní) s upozorněním, že v případě jejího marného uplynutí se spotřebitel obrátí na soud s návrhem na vydání platebního rozkazu.
Společnost Luxborough Analytics s.r.o. se nám nepodařilo kontaktovat, a proto jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor může být tedy řešen pouze v soudním řízení. Upozorňujeme však spotřebitele, že faktické vymáhání nároku může být obtížné.