Společnost


Pražská energetika, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33450Podvod na zákazníka, při uzavírání smlouvy neposkytnuty důležité informace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2019, před 6 lety

Michal Teplý

Znění stížnosti

Dobrý den, řeším problém se solární elektrárnou instalovanou na rodinném domě mých rodičů v Praze 9 - Újezd nad lesy. Zájem o FVE měli rodiče na základě letákové nabídky od PRE, která rodičům přišla v obálce s vyúčtováním. Objednali ji v roce 2017, kompletně dodána byla s ročním zpožděním až v roce 2018. Byla čerpána dotace z programu Nová zelená úsporám ve výši 155 tisíc Kč. Po roce provozu jsme vyhodnotili ekonomiku provozu a zjistili že návratnost není slibovaných 12-15 let, ale téměř 50 let! Oslovil jsem tedy jiné odborníky na FVE a ti nám vysvětlili, že v ČR je měření tzv. "po fázích" nikoliv součtové jako je ve zbytku EU. A to je právě kámen úrazu. Byl nám dodán symetrický střídač, ale pro podmínky účtování po fázích nastavené v ČR je tento naprosto nevhodný a měl být doporučen a dodán střídač asymetrický. Symetrický střídač je výhodný pro PRE, protože výrazné přebytky ze symetrické výroby jim zadarmo dáváme do sítě. Např. mi bylo teprve nedávno vysvětleno, že symetrický střídač při zapnutí rychlovarné konvice s příkonem 2 kW dodá 2kW rozdělené rovnoměrně mezi všechny 3 fáze, takže konvici dodá 666 W a zbylý příkon 1333 W nakoupí ze sítě. Ovšem vyrobená elektřina 2x666W na zbylých fázích je zadarmo dodána do sítě. Snažil jsem se s dodavatelem (PREměření, a.s.) slušně dohodnout, že by nám měli vyměnit střídač za asymetrický (ceny jsou srovnatelné nebo cca o 10 tis. dražší), ale dodavatel se mnou přestal komunikovat. Bohužel se nemohu dovolat ani na realizační firmě Solar Invest, která se minulý rok stala součástí PRE. Domnívám se, že v krajním případě by se mohlo jednat i o trestný čin zneužití dotace z EU, protože se žádné úspory nekonají a tato konfigurace není pro žádnou domácnost v České republice vhodná a dotace tak neměla být vůbec schválena. Mým cílem je, aby vyměnili ten střídač za asymetrický, který nám měli dát hned od začátku. Cenově to byl minimální rozdíl, ale chápu, že pak by PRE od nás nemělo elektřinu zdarma. Bohužel nejsem na to odborník a problém se symetrickými střídači my byl vysvětlen až někým úplně jiným a odborné články na toto téma byly vydány a jsem si přečetl teprve nedávno, kdy už byla FVE instalována a hledal jsem po internetu proč FVE nešetří slibované peníze. Např.: https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/16878-mereni-po-fazich-je-pro-vlastniky-malych-fotovoltaik-problem-jak-mu-predejit - doporučuji přečíst od odstavce "Symetrický střídač + fotovoltaika + baterie = návratnost v nenávratnu". Velice Vám děkuji za pomoc. Jedná se o podvod na zákazníka ve výši 600 tis. Kč - což stála ta FVE a rodiče tak chtěli uložit peníze na důchod místo do banky na střechu, aby si tak výrazně snížili účty za elektřinu a nebyli na energetických službách zbytečně závislí. Kdyby totiž měli informace o tom problému se střídačem, tak by vůbec FVE nerealizovali, protože se to nevyplatí - otec opravdu ve svém věku 65 let nebude čekat 50 let na návratnost investice. Jsou to stejní "šmejdi" co obchází důchodce, aby změnili dodavatele energie, jen to daleko lépe maskují. Děkuji.


Produkt

FVE o výkonu 6,5 kWp (26 ks Luxor Glas-Glas 250 Wp) + střídač KOSTAL PIKO BA 10 kW 3-fázový symetrický + bateriové uložiště BYD


Požadované řešení

Výměna symetrického třífázového střídače KOSTAL PIKO BA 10 kW, který je pro účtování v ČR nevhodný za střídač symetrický o podobném výkonu, případně dodat firmware, který asymetrii výroby ve stávajícím stříači umožní, protože jsem se dočetl, že střídač je hardwarově konstruován jako asymetrický.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2019 15:11, před 6 lety

Mezi společností a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (instalace solární elektrárny). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě, návratnost není slibovaných 12-15 let), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla (popřípadě bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil, nejpozději však do dvou let). Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Nebude-li možné spor mezi spotřebitelem a společností urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.8.2019 16:45, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.