Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 4.4.2019 jsem si objednala obývací stěnu Atlantis (dodání 3-5týdnů), konferenční stolek (skladem) a jídelní set (4-6 týdnů). Dnes po několika urgování (od objednání je více jak 10 týdnů) stále nemám nic. Odpovědí bylo náš dodavatel nestíhá a už nemá materiál na výrobu. Asi budeme muset objednávku obývací stěny stornovat. U konferenčního stolku mi to píše, že už ho nemáme v prodeji. Za celou dobu se mi sami neozvali, ani s omluvou či vysvětlením ohledně dodání zboží. Vše je samozřejmě zaplaceno. Hrozné jednání. Odpovědí je vždy, my to prošetříme a ozveme se, nikdy se tak nestalo. Musela jsem urgovat již čtyřikrát a stále bez úspěchu.
Atlantis - obývací stěna (dub sonoma), Konferenční stolek Fado (dub sonoma), Aga - Set 6x židle, 1x stůl + rozklad (sonoma/nubuk 26w)
Co nejrychlejší dodání zboží, peněžní sleva za čekání a špatnou komunikaci prodávajícího.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Novotná,
je nám velice líto, že Vámi objednané zboží dodavatel dodatečně vyřadil ze své nabídky. Položku Atlantis jsme bohužel museli stornovat.
V těchto případech zákazníkům nabízíme alternativní produkt, v souladu s obchodními podmínkami Vám rovněž vyplácíme odpovídající kompenzaci za s tím související zpoždění ostatních dodaných položek.
Omlouváme se za způsobené komplikace.
S pozdravem
OKAY CZ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Společnost Jena nábytek mi vyplatila za každý den prodlení 1% z celkové částky, což činilo 597,- Kč. Více to komentovat nebudu.
Vzhledem k výše uvedeným vyjádřením stížnost uzavíráme.