Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek 14.6.2019 nastoupil můj 14ti letý syn Vít do vlaku v 7.44h z Dobrušky do Opočna a Týniště nad Orlicí, tam měl přestoupit na vlak do Chocně, kde by jej čekala babička, a dále pokračovat do Starého Města u UH.
Již při cestě do Opočna jej paní průvodčí vykázala z vlaku, dožadujíce se nějakého průkazu, nevím jakého, syn OP vzhledem k věku nemá. Měl zakoupený lístek jako e-ticket, vše bylo v pořádku zaplaceno, vidím to ve výpisu z banky, kupoval lístky předem.
Byl z toho silně otřesen, paní mu tímto také znemožnila strávit víkend na Moravě, neboť zpět se měl vracet též vlakem a toto po zážitku, kdy na něj ve vlaku křičela a on konflikty nesnáší, odmítl.
Ze Starého města u UH mu také jela naproti do Chocně babička, která tímto také nebyla nadšená a měla již finanční a časovou újmu.
Takže dítě bylo vykázáno z vlaku v místě, kde to téměř nezná, z mě neznámého důvodu, přitom měl u sebe i peníze, mohl si popř. jakýkoli lístek dokoupit fyzicky, nebylo mu nabídnuto. Pokud je mi známo již více než rok nemusí u sebe mít děti doklad o věku.
Považuji toto za značné selhání vaší zaměstnankyně, a byla bych velmi ráda kdyby se to rychle řešilo, pokud toto dělá často...? Půl den mi utekl v práci, situace byla extrémně nepříjemná a změnila prožití víkendu mnoha osobám.
e ticket
Požaduji, aby vaše zaměstnankyně byla poučena o své chybě, aby se toto již nikomu nestalo, a já bych byla velmi ráda informována, jak to dopadlo. Pokud má mít reklama ČD cílící na mladou generaci smysl, měli by jste tento nepříjemný zážitek synovi kompenzovat.
|
Tweet |
Pokud se v daném případě jednalo o zlevněné (dětské nebo juniorské) jízdné, pak platí podmínky pro zvláštní jízdné pro děti a juniory (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26020/ - záložka podmínky). Dle uvedených informaci: "junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost". Pokud se tedy jednalo o pasažéra mladšího 15 let, lze dovodit, že povinnost prokazovat věk průkazem neměl.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem zaměstnance společnosti, měla by u přepravce podat stížnost. Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.