Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33459Vyloučení z vlaku s e-ticketem v mobilu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.06.2019, před 6 lety

Barbora Šedová Bednářová

Znění stížnosti

V pátek 14.6.2019 nastoupil můj 14ti letý syn Vít do vlaku v 7.44h z Dobrušky do Opočna a Týniště nad Orlicí, tam měl přestoupit na vlak do Chocně, kde by jej čekala babička, a dále pokračovat do Starého Města u UH.
Již při cestě do Opočna jej paní průvodčí vykázala z vlaku, dožadujíce se nějakého průkazu, nevím jakého, syn OP vzhledem k věku nemá. Měl zakoupený lístek jako e-ticket, vše bylo v pořádku zaplaceno, vidím to ve výpisu z banky, kupoval lístky předem.
Byl z toho silně otřesen, paní mu tímto také znemožnila strávit víkend na Moravě, neboť zpět se měl vracet též vlakem a toto po zážitku, kdy na něj ve vlaku křičela a on konflikty nesnáší, odmítl.
Ze Starého města u UH mu také jela naproti do Chocně babička, která tímto také nebyla nadšená a měla již finanční a časovou újmu.
Takže dítě bylo vykázáno z vlaku v místě, kde to téměř nezná, z mě neznámého důvodu, přitom měl u sebe i peníze, mohl si popř. jakýkoli lístek dokoupit fyzicky, nebylo mu nabídnuto. Pokud je mi známo již více než rok nemusí u sebe mít děti doklad o věku.
Považuji toto za značné selhání vaší zaměstnankyně, a byla bych velmi ráda kdyby se to rychle řešilo, pokud toto dělá často...? Půl den mi utekl v práci, situace byla extrémně nepříjemná a změnila prožití víkendu mnoha osobám.


Produkt

e ticket


Požadované řešení

Požaduji, aby vaše zaměstnankyně byla poučena o své chybě, aby se toto již nikomu nestalo, a já bych byla velmi ráda informována, jak to dopadlo. Pokud má mít reklama ČD cílící na mladou generaci smysl, měli by jste tento nepříjemný zážitek synovi kompenzovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2019 15:48, před 6 lety

Pokud se v daném případě jednalo o zlevněné (dětské nebo juniorské) jízdné, pak platí podmínky pro zvláštní jízdné pro děti a juniory (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26020/ - záložka podmínky). Dle uvedených informaci: "junioři od 15 do 18 let prokazují nárok na zvláštní jízdné osobním dokladem, žákovským průkazem, průkazem ISIC nebo jiným úředně nebo dopravcem vydaným průkazem obsahujícím aktuální fotografii a jméno a příjmení a datum narození cestujícího. Nárok lze prokázat i průkazem, kterému skončila platnost". Pokud se tedy jednalo o pasažéra mladšího 15 let, lze dovodit, že povinnost prokazovat věk průkazem neměl.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem zaměstnance společnosti, měla by u přepravce podat stížnost. Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2019 05:48, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.