Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.5.2019 jsem si na prodejne Planeo v Novem Boru finacoval nakup na splatky od spolecnosti Home Credit. Jednalo se o epilator znacky Philips v hodnote cca 8000 Kc. Bohuzel vystaveny kus jsme na prodejne nezkouseli, nakup na splatky probehl uspesne. Ctvrty den jsme kus rozbalili a chteli vyzkouset, nastalo zklamani, pri kterem jsme zjistili, ze vyrobek je pravdepodobne nefunkcni. Dalsi den jsme jeli s vyrobkem na prodejnu, kde jsme cely problem popsali a spolecne jsme se dopracovali k tomu, ze vyrobek je opravdu poskozeny. Pri dotazu zda je mozne odstoupit od smlouvy a stornovat cely nakup na splatky nam bylo neprofesionalne receno ze v zadnem pripade. Pouze nabidli zadani reklamace ve ktere ten popis problemu napsali ne uplne tak jak poprave meli (nebylo z toho popisu poznat, ze vyrobek byl zakoupen jiz rozbity). Po cca 14 dnech prisla sms, ve ktere bylo psano, ze reklamace je vyrizena a pripravena k vyzvednuti na pobocce v Novem Boru, tentyz den jsme se na prodejnu dostavili, kde nam pracovnice rekla, ze prisel dobropis, ale ze tomu bohuzel tak uplne nerozumi, at prijdeme dalsi den za pritomnosti vedouciho. Take jeste dodala, jak nerozumi tomu, proc jsme od smlouvy neodstoupili a priblizila nam vyznam dobropisu (=vraceni financi). Dalsi den jsem volal na spolecnosti Home Credit, kde mi pani sdelila, ze pokud nam prisel na prodejnu dobropis, ze to znamena ze nam vydaji hotovost na prodejne, kterou mi odesleme spolecnosti Home Credit, prilozime rucne napsanou vypoved a nakup bude na splatky bude zrusen, take mi rekla, ze do 14 dnu jsem mohl odstoupit od te smlouvy bez udani duvodu, ale jelikoz to je vice dnu zbyva jen ta vypoved s dobropisem, ktera je od uzavreni smlouvy bezurocna do 30 dni. Byl jsem rad za informace, ktere mi pani sdelila, samozrejme na prodejne opet neprofesionalni jednani a ze dobropis znamena uplne neco jineho a spousta “omacek kolem”. Po unave z cele teto situace nas presvedcili at si vezmeme jiny kus a dale splacime vyrobek...
Epilator Philips Lumea
Pozadovane reseni? Preji si, jakozto zakaznik, aby vsude platilo pravidlo “nas zakaznik, nas pan”. Jsem take z obchodu na pozici vedouciho, ale takove jednani jsem si k zakaznikovi nikdy nedovolil. Take mi prijde nelogicke, proc na tak male prodejne je na jedne smene cca 8 lidi (nejde o ten pocet), ale meli by vsichni podavat zakaznikovi stejne informace a ne aby kazdy pracovnik rikal zakaznikovi neco jineho. Take by nebylo na skodu proskolit kazdy novy nastup o nejakem etickem chovani, slusnosti a profesionalnimu jednani.
|
Tweet |
Pokud je reklamace řešena dobropisem (vrácením zaplacené částky), jedná se o odstoupení od smlouvy dle § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud byl úvěr vázán na kupní smlouvu a od kupní smlouvy bylo odstoupeno, odstoupením od kupní smlouvy zanikl i vázaný spotřebitelský úvěr (§ 119 odst. 1 zákona o spotřebitelském úvěru a § 1816 odst. 1 občanského zákoníku). Spotřebitel je povinen pouze informovat poskytovatele úvěru, že bylo od kupní smlouvy odstoupeno. Učinil-li tak spotřebitel, ale peněžní prostředky mu nebyly stále vráceny, je společnost v prodlení a spotřebitel může žádat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor s prodejcem vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nepodaří-li se spor s úvěrovou společností vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na finančního arbitra. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.