Společnost


PENGUIN CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33477Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.06.2019, před 6 lety

Michal Sýkora

Znění stížnosti

Nechali jsme si vyčistit v čistírně PENGUINE ve "Zlatém Jablku" ve Zlíně kabát. Při předávání nám nic neřekli ohledně možnosti zničení, jen se podívala paní na štítek a dala nám číslo zakázky. To bylo vše. Když jsme si vyzvedli kabát a doma vybalili ze sáčku, zjistili jsme, že na loktech a za límcem není vůbec žádná koženka, prostě je tam jen látka. Koženka byla zcela pryč. Donesli jsme kabát reklamovat, paní nám kabát ihned převzala, vypsali jsme reklamační protokol, kde jsme žádali o uvedení kabátu do původního stavu opravou nebo náhradu škody a čekali jsme na vyjádření. Přišlo nám ovšem zamítnutí reklamace s vysvětlením, že neudělali nic špatně a vada je způsobena pouze výši opotřebení a nízkou kvalitou použitých materiálů. Když jsme znovu žádali o náhradu škody opravou nebo o náhradu škody ve výši 1 980 Kč přišla nám znovu stejná zamítavá odpověď. Takto jsme žádali již 3x a se stejným výsledkem.


Produkt

Zničení nášivek z koženky na loktech a za límcem u kabátu značky Angelo Litrico.


Požadované řešení

Uvést kabát do původního stavu opravou nebo vrátit kabát s náhradou škody ve výši 1 980,-Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2019 11:04, před 6 lety

Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to však dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši, vychází se z ceny věci v době poškození. Při určování ceny věci je nutné přihlédnout k pořizovací hodnotě věci a k jejímu opotřebení. Pokud se spotřebitel s čistírnou na výši škody nedohodne, může ji autoritativně určit pouze soud v občanskoprávním řízení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2019 17:55, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.