Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 16.6.2019 jsem si objednala Lednice s mrazákem LG GBB60PZEFS zaplatila převodem. 17.6. mi dopravci zboží doručili v daný termín, zaplatila jsem si dva dopravce, který mi zboží donesou do bytu. Bohužel druhý pán šel s papírama 5.metrů za pánem co vezl lednici a ten špatně najel na vjezd pro vozíčkáře do domu, který máme vyvýšený dva schody a lednice mu spadla a rozbila se. Pán mi slíbil, že mi dá vědět a co nejdříve přivezou novou, už se mi nikdo neozval, i když viděl,že mám veškeré potraviny venku a i zmrzlé maso. Volala jsem na Alzu a tam mi od pondělí slibovali, že je to v řešení a lednici budu mít v úterý. To se také nestalo a po několikátém volání mi řekli, že nejsou převedeny peníze na to nové zboží. 19.6. jsem opět 3x volala a lednice se neposílá.. Objednávku jsem stornovala a žádám o vrácení peněz 14 589,kč na účet. a škodu na potravinách co jsem musela díky nedodání lednice vyhodit. Díky Vám jsem si 3.dny brala půl den dovolené, jak jsem na slibovanou lednici musela čekat! Na Alze nakupuji už dlouho, proto jsem vybrala opět Vás.Tohle je tedy pro mě velké zklamání.
Objednávka: 187946719
Požaduji vrátit peníze a uhradit škodu na potravinách, které jsem musela vyhodit.
Tímto žádám o co nejrychlejší vyřízení v dané záležitosti.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za dodání zboží a má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Tím, že prodávající nedodal zboží ve sjednaném termínu porušil svou smluvní povinnost a odpovídá za škodu, kterou tím způsobil dle § 2913 občanského zákoníku. Vzniklou škodu je tak povinen nahradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.