Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33525Nevrácení peněz za zrušený let

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2019, před 6 lety

Nikola Jílková

Znění stížnosti

Zakoupila jsem letenky pro dvě osoby. Poté mi došel mail, že jeden ze zakoupených letů prostřednictvím kiwi byl zrušen aerolinkou a že mám podle obchodních podmínek 24h na to, abych uvedla jestli chci náhradu v podobě jiným jimi nabízeným letem nebo peníze (jinak snad vyberou za mě). Uvedly jsme, že peníze, neboť nabízené letenky nebyly ani jedna přímý let, ale let od 7 do 40 hod., a to navíc s nemalým doplatkem. Vůbec nám nenabídli příme lety.

Dále jsem uvedla v otázce, zda chci zrušit jeden let nebo oba, že oba, neboť jsme letenky kupovaly jako celek.
Současně jsem s tímto uplatnila nárok dle nařízení EU za zrušený let.

Na uvedenou zprávu i přes urgence neodpověděli 14 dní. Včera (OPĚT PŘES JEJICH FORULÁŘ)jsem jim znovu napsala, že žádám, aby mi vrátili cenu letenek, když už čekám 14 dní a nové musím z něčeho koupit. Upozornila jsem je, že pokud nezadají příkaz k vyplacení, tak po nich budu chtít náhradu škody - rozdil náhradní letenky přeed 14 dny a nyní, kdy mi pořád nevrátili peníze i přes podanou žádost.

Přeposílám odpověď, která nás nepotěšila. Obnáší to, že po 14 dnech, kdy jsme ji napsaly, že chceme vrátit peíze a i přesto, že už jsme čekaly 14 dní, nám zadržují peníze, které potřebujeme na koupení nových letenek (jedeme na konferenci a minimálně tu první zrušenou potřebujeme.
O jejich níže uvedených podmínkách jsem poučena nebyla.

Odpovědí je:
Vážená paní Jílková, děkujeme za kontaktování Kiwi.com. Pro vrácení peněz je nutné vyplnit Žádost o vrácení peněz, která je dostupná v sekci Spravovat moje rezervace (nahoře na stránce, “Vrácení peněz a zrušení cesty”). Vyřízení žádosti může trvat až 30 dní. Plná vratná částka se však týká pouze letu Praha - Lisabon, proto bych se chtěla zeptat, jestli budete chtít rušit i let Lisabon - Praha, nebo jej využijete. Upozorňuji, že pokud budete chtít let Lisabon - Praha zrušit, vratná částka závisí na aerolince TAP Portugal. Z vratné částky se odečítá manipulační poplatek 20 EUR. Omlouvám se pokud toto nebylo komunikováno dostatečně. Co se týče různých náhrad škod a kompenzací, kontaktujte si prosím přímo České aerolinky.

Velmi nás tato situace mrzí, ale nevím z jakého titulu mi mohou zadržovat peníze,když jse již jednou přes jejich formulář žádala o vrácení - což evidují.
Na zrušení letu, který nebyl zrušen aerolinkou netrvám, ale vyčkávám aspoň na vrácení financí.


Produkt

letenky


Požadované řešení

Aby mi vrátili cenu za zrušený let v plné výši, kterou už mi i tak 14 dní zadržují, bez toho, abych musela opětovně vyplňovat formulář, že chci vrátit peníze a čekat dalších 30 dní na vyřízení této žádosti.

Aby si odstranili ze stránek matoucí reklamu - "KIWI.COM GUARANTEE

Zrušený nebo zpožděný let? S naší zárukou jste krytí."
Když sami píší, ať se obrátím na leteckou společnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2019 10:02, před 6 lety

Nároky cestujících při zrušení letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl zrušen, má právo zvolit mezi náhradou pořizovací ceny letenky spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek a při nejbližší příležitosti na jejich cílové místo určení, nebo přesměrováním za srovnatelných dopravních podmínek na jejich cílové místo určení v pozdější době podle přání cestujícího s výhradou dostupnosti míst.

Náhradu pořizovací ceny letenky je společnost povinna uhradit do sedmi dní způsobem stanoveným v čl. 7 odst. 3 Nařízení (hotově, elektronickým bankovním převodem, bankovními příkazy nebo bankovními šeky nebo, v případě dohody podepsané cestujícím, cestovními poukazy nebo jinými službami), a to za část nebo části neuskutečněné cesty a za část nebo části již uskutečněné cesty, jestliže let nadále neslouží účelu vztahujícímu se k původnímu cestovnímu plánu cestujícího, spolu s případným zpátečním letem do původního místa odletu, a to při nejbližší příležitosti.

Cestující je oprávněn podat stížnost a požadovat po letecké společnosti zjednání nápravy. Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2019 16:14, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.