Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.9.2017 jsem zakoupil u prodejce Rock Point Brno boty Garmont Santiago určené pro vysokohorskou turistiku v ceně 3999,-Kč. Boty jsem používal v lehčím horském terénu i v deštivém počasí. U obou bot došlo ke zkrabacení materiálu uvnitř bot ve špici a tím pádem boty tlačí. Dne 23.4.2019 jsem boty reklamoval. Dne 7.5.2019 byla reklamace zamítnuta s vyjádřením, že byty byly maximálně a nevhodně využívány a že se jedná o mechanické poškození. Dne 9.5.2019 jsem písemně nesouhlasil se zamítnutím reklamace. Dne 7.6.2019 byla reklamace opět zamítnuta.
Vzhled, opotřebení svršku i podrážek vůbec nevypovídá o maximálním a nevhodném používání těchto bot.
boty Garmont Santiago low gtx, man. 10,5 určené pro vysokohorskou turistiku
Vrátit peníze nebo vyměnit zboží. Akceptuji i slevu ve výši min. 3000,-Kč.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.