Počet nahlášených stížností: | 1381 |
Z toho za letošní rok: | 23 |
Stále v řešení: | 41 |
Objednávku a zaplacení kartou jsem jsem provedl 18.6.2019 se službou Alza Express (dodání na hodinu). Dnes je 20.6.2019 zboží jsem nepřevzal a když volám na vaší alza linku, tak mi automa sdělí, že jsem zboží převzal. Bohužel nemám zboží ani a mě řidič neinformoval kdy dorazí.
služba "Alza express"
Prosím o dodání balíku a vrácení peněz za "Alza express"
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel má rovněž nárok na dodání zboží na základě uzavřené smlouvy, má-li o to zájem. Pokud služba expresního dodání nebyla poskytnuta, má spotřebitel nárok na vrácení částky zaplacené za tuto službu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.