Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem před několika měsíci 2x voucher na pobyt v hotelu Jef v Doubicích v celkové částce 6.998,- Kč. Rezervace pobytu v druhé polovině července na 8 nocí mi byla závazně potvrzena. Dnes mi přišel následující e-mail:
Vážení ,
zakoupili jste slevový voucher od Slever.cz, společnosti Jarea.
Bohužel jsme se dozvěděli , ze tato společnost je v insolvecnim řízení a peníze které jste teto společnosti zaplatili nám nebyly odeslány . Věříme , ze vás Jarea bude kontaktovat kde a jak uplatnit nárok na vracení . Prosíme o pochopeni , že vás bez platby nemůžeme ubytovat . Je nám to opravdu moc lito , jistě chápete ze i my mame tímto způsobené problémy . Nabízíme vám možnost ve stejné cenové relaci s čerpáním v plném rozsahu služeb , pobyt vycerpat , prosíme zaplatit přímo nám ( pokyny bychom zaslali ) a částku za voucher od Sleveru uplatnit v insolvenčním řízení . V případě zájmu vám pošleme pokyny . Vase rezervace platí ještě 48 hodin . Pokud se neozvete , rezervaci stornujeme . Děkujeme za pochopeni . Alena Jasickova Hotel Jef Doubice
Jak mám prosím postupovat?
Děkuji mockrát předem.
Miroslava Bezková
Vrácení zaplacené částky či uskutečnění dovolené.
|
Tweet |
Z obchodních podmínek (https://www.slever.cz/obchodni-podminky) společnost JAREA, s.r.o. vystupuje jako zprostředkovatel poskytnutí služeb (kdy je pomocí zprostředkovatele smlouva uzavřena přímo s poskytovatelem služby, např. hotelem) nebo jako přímý prodávající. Postup v případě nesplnění závazku se v těchto situacích liší.
Jde-li o zprostředkování, pak se odpovědnost slevového portálu váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti.
V případě platební neschopnosti slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu. Insolvence slevového portálu na takový závazek nemá vliv. Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitel objednal ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebiteli povinnost zaplatit, což učinil a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitel může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat hotel a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Nepodaří-li se spor s poskytovatelem (v případě kdy slevový portál vystupoval jako zprostředkovatel) vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Hůře jsou na tom ti, s nimiž slevový portál uzavřel kupní smlouvu (nebo smlouvu o poskytnutí služeb) v postavení prodávajícího (poskytovatele). V takovém případě je třeba, aby se spotřebitel pohledávky z nesplněného závazku uplatnil svou pohledávku přihláškou do insolvenčního řízení. Podrobnější informace o probíhajícím insolvenčním řízení nalezne spotřebitel na webových stránkách: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=8B416B574AA23679E05333F21FAC60E9 Formulář přihlášky je k nalezení zde: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Dne 18. 7. 2019 bylo rozhodnuto o úpadku společnosti a o prohlášení konkursu na její majetek. Všichni věřitelé společnosti mohou své pohledávky nyní uplatňovat pouze v insolvenčním řízení a to jejich přihlášením (přihlášku pohledávky a pokyny pro její vyplnění je možné vyhledat na webové adrese https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR). Přihlásit svou pohledávku je možné do 18. 9. 2019.
Jelikož se nyní lze nároku uplatněného spotřebitelkou domáhat pouze v insolvenčním řízení, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.