Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 8.5. 2014 jsem na pobočce společnosti Alza.cz a.s. ve Zlíně chtěl předat své odstoupení od smlouvy, z důvodu výskytu více vad současně(jedná se o 5 vad, z nichž . Ovšem hned po příchodu začalo mé rozčarování, kdy mi dotyčná zaměstnankyně a vedoucí pobočky v jedné osobě odmítla i přes mou žádost a trvání na ní podepsat odstoupení od smlouvy - respektive jeho převzetí se slovy, že mi to NEMŮŽE podepsat a trvala na tom, že daná věc musí být řešena jako reklamace s požadovaným způsobem vyřízení dobropis(Na toto jednání mám 2 svědky, kteří byli v pobočce se mnou).
Nezbývajíc mi jiné volby musel jsem souhlasit v domnění, že jde pouze o formalitu.
16.5. mi byl doručen e-mail s následujícím zněním:
Dobrý den,
bohužel dle vyjádření autorizovaného servisu nemůže být vaše reklamace, nebo její část opravena v rámci záruky. Tímto Vás informujeme, že se nejedná o záruční opravu. Je možné zboží mimozáručně opravit za cenu 1 145 Kč bez DPH.
Napište mi prosím, zda s opravou souhlasíte či nesouhlasíte, jinak bude oprava automaticky zamítnuta. Při souhlasu s placenou opravou, berete na vědomí a potvrzujete tímto, že se jedná o mimozáruční opravu a tudíž na tuto se nevztahuje 30-denní lhůta na vyřízení případu.
...
Na to jsem reagoval adekvátní odpovědí:
Vážená Alzo,
v žádném případě s opravou nesouhlasím, natož s placenou. Již od počátku požaduji vrácení peněz dle § 622 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku. Dále nesouhlasím ani s informacemi uvedenými v cenové nabídce, kdy je uvedeno, že byl zjištěn mechanicky poškozený spodní kryt. Spodní kryt ani žádná jiná část zařízení poškozena nebyla a ani být nemohla, a pokud je poškozena nyní, tak je to vinou prodejce. Mám stav zařízení zdokumentován pomocí fotografií focených ve stejný den, kdy bylo zařízení předáno na reklamaci.
atd...
Přiložil jsem také původní znění odstoupení od smlouvy, které jsem předával a bylo mi odmítnuto podepsat převzetí.
Po dvou dnech mi bylo odpovězeno toto.
Vyřídili jsme Vaší reklamaci SRE14133969.
Způsob vyřízení: Zamítnutí
Bližší informace: Nesouhlas s CN
O tom, kolik obsahových i formálních chyb ze strany Alzy se můžete přesvědčit sami.
Jak může být důvodem zamítnutí reklamace, kterou jsem původně ani nechtěl, nesouhlas s cenovou nabídkou na opravu, která je dle alzy uváděna jako MIMOZÁRUČNÍ oprava ?
Zboží nyní leží na pobočce ve Zlíně... a já nemám ani původně požadované peníze, ani funkční notebook, jenom jsem 3 týdny bez zařízení a naopak Alza ještě chtěla zaplatit peníze po mně.
Reklamace č. SRE14133969
Odstoupení od smlouvy - Vrácení peněz
|
Tweet |
Dle ustanovení § 622 zák. č. 40/1964 má spotřebitel právo odstoupit v případě, že se na výrobku vyskytuje více vad najednou. I v tomto případě se ale jedná o reklamační řízení a prodejce má právo posoudit oprávněnost reklamace. V případě, že prodejce reklamaci uzná, má spotřebitel právo na vrácení peněz. Jestliže se spotřebitel domnívá, že se jedná opravdu o vady, na které se vztahuje záruka, je možné si nechat vypracovat znalecký posudek. V posudku by se měl znalec zaobírat povahou a existencí vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu zamítnutí reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz. V případě, že znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na úhradu znalečného, protože se jedná o náklad nutný k uplatnění reklamace. Pokud by došlo k poškození výrobku v době, kdy ho měl k dispozici prodejce, odpovídal by za takto vzniklou škodu. K zamítnuté reklamaci samozřejmě musí být připojeno písemné odůvodnění, proč se reklamace nepovažuje za oprávněnou.
Společnost Alza.cz a.s. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.