Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V dubnu jsme poslali balík přes Delibarry s tím, že si balík vyzvedne kurýr u nás doma, což i přepravce potvrdil. Když se přepravce nehlásil, jezdil jsem za ním po celém městě abych nahnal a zásilku mu předal, protože řekl, že za námi nikam jezdit nebude, že nestíhá. Balík jsem tedy po všech peripetiích kurýrovi předal na rušné silnici. Už ani nevím, jestli jsem od něj dostal nějaké potvrzení či nikoliv. Co se dělo dál s balíkem nikdo neví! Balík jsem poslal dle rozměrů a požadavků Delibarry. Asi měsíc a půl poté mi přišel mail a zpráva, že žádají doplatek za přrepravu a pokutu za nedodržení podmínek. Na což jsem okamžitě reagoval mailem a proběhla komunikace ohledně údajně špatného zabalení, což spočívalo v zabalení balíku do černé strečové fólie. Takto jsme ale balík my nikdy řidiči nepředali a neexistuje o tom žadný, natož mnou podepsaný protokol. Žádám tedy o neprodlené vymáhání pokuty a navyšování pokut, které nejsou průkazné. Na fotce mně zaslané společností Delibarry byla zásilka zabalená v strečové fólii, ze které nejde usoudit, že za prvé balík ja můj a za druhé a to je to zásadní a na tom to celé leží, že nemůžu vědět, jak řidič balík přepravoval a zda s balík nebylo nešetrně zacházeno, že musel sjednat vlastní nápravu při přepravě a balík zabalil do černé strečové fólie a tím mi způsobil škodu v podobě promarněného času k vyřizování těchto zaležitostí namísto mého podnikání. Žádám o okamžité neopravněné vymáhání smyšlené pokuty a doplatků za přepravu.
Přeprava zasilky
Uznání neoprávněného vymáhaní dluhu a pokut, který jsem nezpůsobil a v žádném případě není průkazný.
|
Tweet |
Podle obchodních podmínek společnosti Delibarry Inc. se výše přepravného stanoví podle ceníku platného v den uzavření objednávky. Výše přepravného je stanovena na základě zadaných vstupních údajů příkazce v objednávce, a to na základě parametrů zásilky, místa určení a dalších specifikacích určených v zasílatelském příkazu. Na základě zadaných údajů, je stanovena odměna ze zasílatelské smlouvy. V případě, že se vstupní údaje po převážení budou lišit oproti reálným údajům o 10% a více, popřípadě zásilka nebude řádně zabalena a označena, je příkazce povinen uhradit na výzvu zasílatele smluvní pokutu ve výši 500,-Kč
Spotřebitel by byl povinen uhradit rozdíl v ceně pouze, pokud by se vstupní údaje, které zadal, od těch skutečných lišily, kvůli čemuž by i cena přepravy byla vyšší, popřípadě pokud nedošlo k řádnému zabalení a označení dle obchodních podmínek společnosti. Pochybila-li však přepravní společnost, se kterou uzavřel zasilatel smlouvu o přepravě, nemůže zasilatel přenášet odpovědnost za pochybení přepravní společnosti na spotřebitele.
Žádat smluvní pokutu po spotřebiteli je možné jedině za předpokladu, že tato smluvní pokuta byla sjednána přímo v zasilatelské smlouvě a spotřebitel na ni byl výslovně upozorněn. Společnost si totiž nemůže nárokovat smluvní pokutu, která byla sjednána v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013).
Vážený pane Wernere, vážený dTeste,
naše Obchodní podmínky zastupují funkci zasílatelské smlouvy, tedy v nich mohou být sjednány i pokuty či případné vícenáklady.
Objednávka č. 56564 ze dne 17.4.2019 se týkala přepravy zásilky o hmotnosti 14 kg v rámci ČR. Podmínky vnitrostátní přepravy jsou uvedeny ve VOP, se kterými zákazník souhlasil. Zákazníkovi je také vždy posílán informativní email, kde jsou uvedeny nejdůležitější náležitosti, včetně upozornění možnosti vzniku dalších nákladů v případě jejich nedodržení. Zákazník byl tedy přímo informován o náležitostech balení, které dle fotografie, jež máme k dispozici, nebyly dodrženy. Výsledkem byla zásilka nepravidelného tvaru vyžadující zvláštní manipulaci, která je pochopitelně zpoplatněna. Za takové pochybení je zákazníkovi přeúčtována částka za zvláštní manipulaci s navýšením o pokutu sjednanou v článku 5. VOP.
Jelikož je popíráno, že by byla zásilka odeslána právě takto zabalená, je možné, že během přepravy bylo narušeno vnějšího balení. V takovém případě by dopravce zásilku zabalil právě do fólie. Je však nutné dodat, že k poškození vnějšího balení dochází z důvodu jeho nedostatečné celistvosti, např. použiti již použité krabice (ztrácí pevnost). Dojde-li k takovéto situaci, dopravce nás neprodleně informuje, což se ale zde nestalo.
Máte-li důkaz o tom, jaké balení měla zásilka v době předání dopravci, prosíme, zašlete nám jej na email legal@delibarry.com. Nelze přijmout napadení této věci na základě pouhého slova.
Nyní již byla požadovaná částka uhrazena (kdy byla z naší strany opět snížena z 950 Kč na 750 Kč). Dojde-li však k prokázání neoprávněnosti, částku samozřejmě vrátíme.
Přejeme hezký den.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Deliberry spoleha na to,ze si zakaznici baliky nefoti pred odeslanim. Nevim,jak to praktikuji treba eshopy, jestli si take foti kazdy balik pred odeslanim,ale zbytek populace,co posle balik parkrat do roka toto opravdu nedela! To ze Vam prepravce nenahlasi poskozeni neni muj problem. Nebi mozne v tuto chvili oboustranne potvrdit nebo vyvratit probehlou situaci. Jak vidno,stiznosti na Vasi firmu je mnoho a pravdepodobne jiz dlouho na ceskem trhu s takovou povesti pouheho zprostredkovatele pusobit nebudete. Me dosla trpelivost,nacoz spilecnost take spoleha,ze kazdy radsi zaplati, nez se soudit s takovou pofiderni spolecnosti,ktere z vetsi poloviny pravdepodobne tvori zisk z neopravnene vymahanych pokut.
Hezký den pane Wernere,
na přepravě po ČR bývají často velmi nízké marže, v řádu jednotek procent po odečtu veškerý nákladů. Když se vyskytne nějaká komplikace, jako např. že zákazník odešle zásilku v rozporu s podmínkami balení, dojde na přepravném ke ztrátě. Taková ztráta se pochopitelně musí kompenzovat. Když ale dojde k takovému problému, je nutné brát v potaz i další účelně vynaložené prostředky pro obhájení nároku společnosti.
Co se týče opakovaného rozporování správnosti balení. Rádi bychom Vám vyšli vstříc a se společností Geis parcel s.r.o. nastalou situaci vyřešili, ale jak jsme Vám již sdělili, své tvrzení musíte i prokázat. Přepravce není povinen nám hlásit poškození na zásilkách. Je však povinen zajistit celistvost zásilky pokud byla narušena. Došlo-li k narušení, bylo vnější balení nedostatečné a jsme opět u odpovědnosti odesílatele/plátce.
Přeprava po ČR bývá spíše doplňková a tvořila minimální podíl na zisku společnosti. Dalším problémem přepravy po ČR je nezodpovědnost zákazníků a následné řešení sporů, které poškozují jméno nejen naší společnosti, ale i konkrétních dopravců. Z těchto důvodů jsme od přepravy po ČR upustili.
Na závěr děkujeme za Váš zájem věc řešit.
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Pokutu jsem zaplatil protoze nemam cas se soudit a prokazovat spravnost zabaleni a opravnenost sveho pozadavku. To, ze firma v cr skoncila, zcela korespunduje a doktesluje jeji duveryhodnost.
Vzhledem k výše uvedenému vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.