Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Chci podat stížnost: 13.6 V Praze na letišti jsem byla 10:00, let byl v 11:40 měli tam technické problémy s pasem čekala jsem hodinu v řadě a potom už mě neodbavili, paní na check inu řekla že jsem měla předbíhát lidi( ale že ona by třeba vstala a řekla že lidi co mají teď let ať jdou dopředu ne to ne raději bude sedět a blbě mluvit) šla jsem si koupit novou letenku za 7200,- 7 hodin jsem čekala na letišti v loungu, tak jsem podala formulář přes internet, kde byla odpověď že mi bude vráceno 951,- a když jsem byla na letišti v Helsinkách 21.6 tam mi řekli že zpáteční letenka byla zrušena, takže společnost bez mého vědomí mi zrušila i zpáteční letenku a opět jdem si musela koupit novou za 6000,- takže chci Okamžité vysvětlení a vracení peněz, zrušení letenky bez mého vědomí není normální a ještě mi v telefoně paní řekne že jsem si ji musela zrušit nechtejně, jasné nechtějně jsem si zrušila letenku, fakt vtipné proč bych to asi dělala když se potřebuji dostat domu! Takže bych byla rada za vracení peněz a už nikdy víc s touhle společnosti neletím,a ještě my bylo navrhnuto koupit novou od nich za 3000, takže oni mu zruší letenku bez mého vědomí a ja si ji musím koupit znovu je to normální? Raději jsem si koupila letenku za 6000 od finnair tam to totiž Vám nezruší letenku bez vašeho vědomí, takže jsem zvědavá jak to vyřešíte, nemám problem to dat právníkovi.( mimochodem letenka byla už zrušena hned v ten den co mě neodbavili jejich vinou v erste prémier to taky nechápali že bez mého vědomí mi zruší letenku pro nic za nic)
Vracení peněz
|
Tweet |
Letecká společnost by měla zajistit dostatečnou kapacitu odbavovacích přepážek pro odbavení zavazadel cestujících. V případě, že tento počet byl nedostatečný, přičemž cestující se dostavil k odbavení dle pokynů včas, a následně potom cestující nestihl let, byla mu způsobena škoda. Dle ustanovení § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit.
Co se zrušené letenky týče, v případě, že letenka byla leteckou společností bezdůvodně zrušena, i zde bude nutné namítat porušení smluvní povinnosti a žádat po společnosti náhradu škody z toho vzniklou.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Pokud mezi cestujícím a tuzemským leteckým dopravcem vznikne spor ohledně práv a povinností z přepravní smlouvy, je cestující oprávněn podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u České obchodní inspekce. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).