Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den. Reklamovala jsem notebook kvůli dvěma vadám. 1) chroustání, křupání v disku 2)baterie s nízkou výdrží i při nečinnosti. Reklamace podaná do 6 měsíců od nákupu. Notebook se vrátil z reklamace, vyzkoušen s prodavačem na pobočce s výsledkem - závady přetrvávají. Toto také je zapsáno v Příjemce reklamace. Sepsáno také, že zboží nemá žádné poškození. Tentokrát se notebook vrátil z reklamace s protokolem, kde je uvedeno, že notebook je používaný, podrápaný, škrábance + závada se neprojevila. Popis provedených prací - baterie závisí na využití aplikací ve Windows 10, více info naleznete v odkaze, hlučnost hdd naleznete v datasheet výrobce.
Není zde zmínka o provedené práci. Protokol ze servisu - část Popis závady - se neshoduje s Popisem závady podepsaným prodavačem Alza.cz a mnou jako zákazníkem.
Jak je toto možné, nenalézt závadu, když na notebooku je mé přístupové heslo, které servisní technik nemůže znát; nemůže notebook otestovat, tedy jak baterii a disk testoval?
Prodavač toto v prodejně testoval v mé přítomnosti a závady viděl, a také je zapsal do Příjemky reklamace. Poprvé se notebook vrátil ze servisu bez mého hesla, podruhé s heslem. Nechápu, jak je tohle možné.
Po zamítnutí reklamace jsem žádala nápravu ve zbývajícím čase do 30 dnů této reklamace, na to mi ale dnes jiný prodavač dnes řekl, že to nejde a že si musím vzít soudního znalce, nebo si zboží převzít. Zboží jsem si převzala, závady ale samozřejmě přetrvávají.
Jak je možné, že před několika dny prodavač potvrdil i svým podpisem, že závady jsou, s tímto skrz Alza.cz odesláno do servisu, a když dnes žádám nápravu, jiný člověk na prodejně mě posílá za soudním znalcem? Kopie dokumentů poskytnu komukoli veřejně, mailem, obchodník je k dispozici má.
Mám svědka - samotného zástupce obchodu - závady jsou, ale jiný zástupce obchodu nechce nic řešit s tím, že to mám řešit soudně.
Žádala jsem nápravu ve lhůtě zbývajících dní do konce lhůty 30 dní - nebylo mi na prodejně vyhověno.
Nyní žádám vrácení peněz a omluvu.
Děkuji za vyřízení, s přáním hezkého dne
Jana G.
Notebook HP 250 G6 - SN: CND8402YQN
Žádám vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad nebo že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit její přítomnost na zboží při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V případě oprávněné reklamace má spotřebitel nárok primárně na bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených možností lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.
Zamítl-li prodávající reklamaci, která byla uplatněna po uplynutí 6 měsíců od převzetí věci ve smyslu § 2161 odst. 2 občanského zákoníku a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na spotřebiteli, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.
Ve všech případech platí, že prokáže-li posudek znalce nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.