Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 8.10. 2013 jsme v Mall zakoupili el. pilu Einhell, kde hned při prvním pokusu o použití nešlo napnout řetěz. Dotazem na obchod jsme zjistili, že nejlépe a nejrychleji reklamovat přímo v autorizovaném servisu ve firmě Einhell Unicore Karlovy Vary.
O toto jsme se snažili, ale jednání tohoto servisu považuji za naprostý vrchol - nehorázné čekací lhůty, sliby které nikdo neplní a když jsme se ozvali, tak i sprosté a arogantní jednání a sdělení, že nám reklamaci nepřijmou.
S touto informací jsme se obrátili na prodejce, který nám tedy sdělil, ať reklamujeme přes něj, což jsme udělali.
Samozřejmě jsme si museli pilu koupit novou, na topnou sezonu a proto jsme se dostali k reklamci až 23.4, kdy jsme předali do Mallu. Byl sepsán reklamační protokol s popisem "Nefunkční bez zjevné viditelné závady" Pila nám byla vrácena rozebraná dne 26.5. (připravena byla těsně v termínu 30dnů) s tím, že neuznávají reklamaci protože "Kontrolou stroje bylo zjištěno mech. poškození bloku napínání řetězu. Jedná se o mech. poškození, na které se záruka nevztahuje. Nejedná se o vadu stroje,ale chybu zákazníka" a byl dodán nový ND pro napínání řetězu, za který jsme museli zaplatit 570,-Kč.
Na naši žádost o ukázání, kde má být to mech. poškození a jak k němu mělo dojít jsme se bohužel odpovědi nedočkali.
Aby toho nebylo málo, pilu jsme odvezli domů, složili a úplně stejná závada jako předtím - řetěz nejde napnout a ten nový ND má úplně stejnou funkčnost jako ten starý, údajně námi mechanicky poškozený, na kterém ovšem žádné poškození není vidět.
Tudíž hned následující den jsme opět museli zavézt pilu do Mallu, kde opět ´převzali, vystavili reklamační protokol....
Tudíž jsme zaplatili pár tisíc za pilu, která doposud nepořezala skoro vůbec nic, pak jsme museli 2x do servisu, za který jsme i přes záruku opět zaplatili a řezat stále nemůžeme! Prodejce to nezajímá - sice uzná, že to nefunguje, závada není viditelná, díly mají stejnou funkčnost atd., ale stále se odvolává na stanovisko aut. servisu, který se ani neobtěžoval výrobek vyzkoušet, jen prostě vyměnil díl, ve kterém problém evidentně nebyl a který si nechal zaplatit. Stejným postupem nám teď mohou prodat novou lištu, řetěz atd.. a snad tu pilu budeme moci i časem i použít.
Prosím hlavně D-Test o radu, na kterého soudního znalce se můžeme obrátit - myšleno hlavně obor, který by nám mohl potvrdit, že jsme žádný kryt nepoškodili a možná i to, že udělat napínání řetězu pily z plastu není normální. Ta pila je obyčejný čísnký šmejd, který nám byl prodán jako německá kvalita!
Elektrická řetězová pila Einhell RG-EC 2240 Red, s.n.2011/04/EB035544
Vrácení peněz za výrobek i za zbytečnou opravu, protože není normální ani jednání servisu ani to, že po více jak půlroce nemůžeme použít nový výrobek, který má záruku a to i přes to, že jsme za opravu / ND zaplatili
|
Tweet |
Prodejce odpovídá ze bezvadnost zboží. Jestliže reklamaci neuznává, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady, a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly a právo na řádné vyřízení reklamace.
Dobrý den paní Musilová,
kontaktuji Vás jménem společnosti Mall.cz. Celá situace nás velice mrzí. Poprosila bych Vás zaslat mi číslo objednávky na emailovou adresu:overeno@mall.cz. Díky tomuto číslu si objednávku dohledám a celou situaci zkontroluji. Poté Vás budu informovat. Děkujeme za pomoc.
Veronika,
Mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení konečného řešení stížnosti. V případě, že spotřebitelka nebude reagovat do 10 dnů, stížnost bude z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitelky uzavřena.
Dne 26.5. byla pila vyzvednuta s informací - že je poškozen blok napínání řetězu, na což se nevztahuje záruka a byl prodán nový díl za 570,-Kč.
Večer byla pila složena a opět nepoužitelná, proto byla hned druhý den odvezena zpět do obchodu.
Tam se zadala nová reklamace s informací, že původní oprava i přes placený ND nic nevyřešila - viz předchozí popis.
Po dalším téměř měsíci byla pila vrácena zpět, opět neopravená spolu se všeobecnou informací, že ze záruky je vyloučeno nedovolené nebo neodborné používání, nedodržování pokynů pro údržbu, běžné opotřebení, běžná údržba atd... Tento dokument přikládám, emailovou komunikaci, ať si na tohohle .... dávají bacha, že zkouší na co nemá nárok, píše o nich atd. řešit snad ani nebudu, nestojí mi za to. Pěkně se vyjadřují o svých zákaznících a ještě jsou tak "inteligentní", že jim tu komunikaci předají.
Takže nejdřív po měsíci zjistí, že je vadný díl, prodají mi nový a když to hned druhý den dostanou zpět, protože nic neopravili, najednou jsme zničili celou pilu, prý asi nevhodný olej a údržba.
Tak jsem se stavil v místní malé provozovně, kde se mi na pilu podívali a opravili. I tito profíci mi dali za pravdu, že mezi starým a novým dílem není rozdíl a jen se podivovali nad tím, jak může někoho napadnout, vyrobit napínání řetězu z plastu - prý to prostě nemůže fungovat. Podívali se na olej a prý je OK, až zbytečně luxusní - koupil jsem s pilou Husqarna olej na mazání řetězu. Mazání prý také funguje - kupodivu, vzhledem k tomu, jak je to provedeno. Bylo mi ukázáno na pile Husqarna a je to nebe a dudy. Problém byl odhalen na řetězu - to prý ještě neviděli. Na řetězu je vidět, že nebyl nikdy broušen a nebylo s ním ani pořádně řezáno, ale přiložením vedle jejich řetězu byl vidět obrovský rozdíl v kvalitě, mohutnosti a hlavně vůli na každém článku. Proto spočítali články a vyrobili řetěz na míru a pila je již použitelná - napínání funguje nové i to původní, i když nelze napnout pořádně, jak u normální, kvalitní pily - kvůli použitému plastu a dost se to povoluje, ale řezat se s tím již tak trochu dá a na to to bylo pořízeno, občas něco říznout do krbu či na gril.
Jinak bohužel, i přes dva měsíce v servisu Einhell nevyřešil vůbec nic, pilu nakonec opravil místní servis za 350,-Kč a 20 minut a jetě jsem zbytečně zaplatil Einhellu ND. Mall jako prodejce nepomohl s ničím a o jeho vyjadřování se o zkz ani raději nemluvit. Nemluvě o tom, že čínský šmejd ve svém obchodě prezentují jako německou kvalitu, ke které to má strašně daleko.
Navíc tvrdí nesmysly, jako že na vyřízení reklamace mají více jak 30 dnů a jejich zamítnutí reklamace taky nevidím jako správné - plno neurčitých, všeobecných frází, nejdříve je špatný jeden díl a potom po chybě uživatele celá pila - za jednu noc? To jsem jako nespal a celou noc řezal a řezal, bez údržby?
Každý ať si udělá názor sám, od Einhellu již nikdy nic ani zadarmo, je to jen další supermarketovej brak, kerý si hraje na něco jiného a nechá se taky tak zaplatit, kdy kvalita servisu je i od úrovní toho marketu.
Počkám na radu Dtestu a budu to řešit dále.......
V případě, že je reklamace zamítnuta a spotřebitel se chce domoci práv z vadného plnění, je nutné, aby prokázal, že se o vadu jedná, a to nejlépe znaleckým posudkem. Poté by mohl požadovat odstoupení od kupní smlouvy, případně slevu, která by pokryla cenu opravy a úhradu znalečného jako náklad nutný k uplatnění reklamace. Opravou se spotřebitel připravil o možnost prokázání vady, protože ta byla servisem odstraněna.
Odůvodnění reklamace by se měl vztahovat přímo k reklamované závadě. Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
V tuto chvíli považujeme stížnost za uzavřenou s nedosažením dohody.
Hodnocení: