Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 5.6.2019 jsem na provozovně Lidl v Horoměřicích koupila nafukovací kruh.
Bohužel byl poslední a vybalený. Vyjádřila jsem obavu, aby nebyl píchlý, protože ležel velmi ledabyle v drátěném boxu. Protože se 5-leté dceři i mně velmi líbil ujišťovala jsem se u pokladní, zda by případně s vrácením nebyl problém a zda mi může na stvrzenku napsat, že se jedná o poslední vybalený kus.
Ujistila mne, že s tím žádné problémy nejsou a peníze bez problémů vrací. Přesto jsem ji opakovaně požádala zda může na stvrzenku stav zboží uvést, ale znovu mne ujistila, že je to zbytečné.
23.6.2019 jsem šla zboží vrátit, protože kruh velmi pomalu, ale jistě ucházel. Zboží mi odmítli vzít zpět a donutili mne zboží reklamovat, prý musí postupovat dle zákona a ještě mne velmi arogantně odkázali na reklamační řád visící na stěně. Oponovala jsem, že jsem nikdy neměla potřebu ho studovat a zaměstnankyně s velkým despektem uvedla, že neznalost neomlouvá. Nejen, že mne překvapila věcná stránka, ale zejména chování zamestnankyně.
313536 Lehátko 299,- Kč
Odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, omluva zaměstnankyně za způsob jednání.
|
Tweet |
Při vrácení zboží, které bylo zakoupené v běžném kamenném obchodě, neexistuje zákonné právo cokoliv vrátit zpět bez udání důvodu. Možnost vrátit či vyměnit zboží je ve velkých obchodech sice obvyklá, není to však povinností podnikatele. Na výměnu či vrácení zboží spotřebitelce tedy ze zákona neplyne právní nárok, jedině kdyby to prodejce garantoval nad rámec zákona ve svých obchodních podmínkách. Pokud se prodejce zavázal při uzavírání kupní smlouvy v prodejním či reklamačním řádu či na účtence, že lze zakoupené zboží vyměnit či vrátit v určité lhůtě ode dne zakoupení, pak je povinen svůj závazek splnit.
Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů. Často se ale opomíjí skutečnost, že zákon prodejci ukládá, aby reklamaci řešil bez zbytečného odkladu. Vyřízení reklamace až třicátý den lhůty by tak mělo být spíše výjimečnou záležitostí.
Dobrý den, paní Valachová,
je nám líto, že příjem poškozeného zboží nebyl podle Vašich představ. Je skutečně pravda, že pokud se jedná o poškozené zboží, je nutné jej nejprve reklamovat, nikoliv vrátit za peníze. V tomto případě postupovali naši zaměstnanci správně, když kruh předali na reklamační oddělení. Nicméně nás velmi mrzí, že jste byla zprvu špatně informována a také, pokud se k Vám někdo choval nevhodně.
Z tohoto důvodu tedy postoupíme Váš podnět vedení dané pobočky, aby jej prověřilo a případně sjednalo nápravu v opětnovném proškolení zaměstnanců ve vstřícnosti k zákazníkům a reklamačním řádu.
Děkujeme za upozornění a přejeme fajn den.
Lidl Česká republika
Domnívám se- dle vyjádření dTestu z 30.5.2019, že " Porušením povinnosti prodejce dodat bezvadné zboží nemůže být zasaženo spotřebitelovo právo na odstoupení od smlouvy dle §1829 zák.č. 89/2012 Sb.o.z.Je tedy na spotřebitelově rozhodnutí, zda se rozhodne uplatnit reklamaci, či od smlouvy odstoupí dle § 1829 o.z."
Nadále trvám na odstoupení od smlouvy. Zejména i proto, že na vrácení a výměnu zboží mám, dle účtenky do 3 měsíců nárok.
Ale plyne pro mne i ponaučení, že s pravdou opět nikam nedojdu..příště budu chytřejší a uvedu, že se mi zboží nehodí nebo nelíbí a vadu výrobku raději zamlčím.
S pozdravem
dr.Valachová
Dobrý den, paní Valachová,
chápeme Váš požadavek a pokusíme se Vám vyjít vstříc. Tímto bychom Vás rádi požádali o nějaký kontakt, který předáme kolegům, kteřá se reklamacemi a vratkami primárně zabývají. Postačí nám e-mailová adresa nebo tel. číslo.
Děkujeme. S pozdravem
Lidl Česká republika
Dobrý den,
děkuji za Vaši ochotu a níže uvádím mail: naho@email.cz.
S pozdravem
dr.Valachová
Dobrý den, paní Valachová,
děkujeme za zaslání mailu, který jsme předali odpovědným kolegům k dořešení. Věříme, že dojdeme společného řešení.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Hodnocení: