Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Alektum mi zaslala SMS o uhrazení dluhu společnosti Westerfield International AG.
U této společnosti si nejsem jista, zdali jsem souhlasila se zasláním zboží, každopádně mi nikdy žádné zboží nebylo odesláno (a už vůbec ne přijato mou osobou).
Nevím proč bych měla platit za něco, co mi nikdy neposlali, případně co jsem ani nechtěla aby mi bylo zasláno. Snažila jsem se dovolat do dané společnosti na kontaktní číslo, kde mi nebylo zvednuto.
nevím jakého zboží se dluh týká
Zrušení pohledávky.
|
Tweet |
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost vyzval, aby mu doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupujícímu skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právního titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.
Dobrý den,
na základě Vašeho vyjádření k případu č. 187134 u nás zastavujeme inkasní kroky a předáme Vašemu věřiteli k reklamaci.
Co se týká nastavení spolupráce se společností Mylando AG, obraťte se přímo na Vašeho věřitele na infolinku společnosti:
227 191 215 - 9 nebo email: infocz@mylano.shop nebo infocz@mylano.ch
Pro další komunikaci zanechte číslo případu v předmětu.
S pozdravem
Alektum, s.r.o.
Dobrý den,
kontaktovala jsem tedy společnost Mylando, kde mi paní sdělila, že smlouva byla stornována, že jsem zboží ani neobdržela a že je vše v pořádku a zrušeno (v roce 2016). Mám pro jistotu kontaktovat společnost Alektum (v případě jiného evidovaného dluhu).
Tam mi sdělili, že je vše vyřešeno a dlužnou částku platit nemám.
Doufám tedy, že je již všechno v pořádku, jak jsem byla ujištěna v telefonických rozhovorech.
Moc děkuji za vyřešení problému, a ráda bych se zeptala, zdali doporučujete požádat o potvrdzení o bezdlužnosti/zrušení smlouvy.
Hezký den
Miroslava Plevková
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o potvrzení pro spotřebitelku zde i prostřednictvím e-mailové komunikace se spotřebitelkou.
Vymáhání ze strany inkasní agentury bylo ukončeno. Ohledně potvrzení o bezdlužnosti se obraťte na společnost Mylando AG.
Alektum, s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.