Společnost


FlixBus CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:152
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#33615Řidič nepřijel na zastávku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2019, před 6 lety

Hana Nahodilová

Znění stížnosti

Dne 23.6.2019 jsem od cca 7:20 hod. čekala na zastávce č. 5 autobusového nádraží Praha-Roztyly na spoj vaší společnosti, který měl z této zastávky odjíždět v 8:10 hod. směrem do Českého Krumlova. Na této zastávce jsem byla takto brzy, neboť jsem si byla vědoma, že autobus začíná v na autobusovém nádraží Praha-Florenc a je poměrně obsazený. Na zastávce jsem byla první a kromě mě cca v 8:00, tedy ve „frontě“ až za mnou, dorazila na zastávku tříčlenná rodina, která čekala chvíli se mnou. Za krátko na autobusovou zastávku č. 4, která je poměrně dosti vzdálená od zastávky č. 5, kde jsem čekala, a kam měl přijet podle jízdního řádu i váš autobus, přijel autobus vaší společnosti a mladý člen rodiny, která čekala se mnou, se vydal na výzvědy, o jaký spoj se jedná. Jednalo se o spoj, na který jsem zde již skoro hodinu čekala. Mladý člen rodiny, mezitím než jsem dorazila k vašemu autobusu, zakoupil tři poslední lístky a já jsem se již do autobusu nedostala. Když jsem dorazila k autobusu, byl řidič v družném hovoru s dvěma ženami, které čekaly úplně na jiný spoj, ale když už přijel autobus, který jel přes Benešov, kam zjevně jely, tak ho chtěly také využít, a ani se jim v tomto ohledu nedivím. S jednou (ano, mladou a dobře vypadající) ženou řidič laškoval, že jí může svézt jedině na sedadle pro průvodce. Když jsem se do toho vložila a ptala, jak to, že nedodržuje jízdní řád a zajel do úplně jiné zastávky než měl, odpověděl, že jede tuto trasu poprvé a před tím jezdil Stockholm. Na mojí otázku, jestli by tedy poté, co neoprávněně obsadil autobus na zastávce č. 4 zcela náhodnými pasažéry resp. lidmi, kteří přišli až po mně, zastavil i na zastávce č. 5, která je na Roztylech dispozičně až za zatáčkou na úplně jiné straně, odpověděl že bych si ho přece všimla, až by jel kolem. To bych mu mohla, ale leda tak zamávat, že. Navíc se nejedná o zastávku na znamení a není tedy mojí povinností sledovat, jaký že to autobus jede zrovna kolem, navíc autobus, který má z dané zastávky vyjíždět. Řidič se sice usmíval, ale spíše jsem to vnímala jako výsměch. V tuto chvíli řidič nicméně pochopil, že jeho nabídka mladé ženě, že ji „protekčně vezme“, je poněkud přes únosnou míru, takže zkonstatoval, že přes aplikaci již není schopen vydat jízdenku a je tedy již obsazený. Nemohl jí dost dobře vzít poté, co zřejmě pochopil, že jsem měla jet já a nikoliv rodina, či někdo další z jiné zastávky (respektive mohl obsadit poslední dvě volná místa).
Pokud by však řidič dodržoval smluvní podmínky přepravy, zajel do zastávky č. 5, jak měl, jedno místo by pro mě bylo volné. Takže vlivem jeho neprofesionálního chování, kdy porušil smluvní podmínky přepravy, kdy vaše společnost deklaruje něco jiného v jízdním řádu a něco jiného v reálu, jsem se dostala do velmi nepříjemné situace.


Požadované řešení

Omluva a kompenzace za vzniklé nepříjemnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2019 08:16, před 6 lety

Práva cestujících, uvedená na stránce https://www.flixbus.cz/prava-cestujicich jsou součástí smluvního závazku uzavřeného mezi dopravcem a spotřebitelkou. Pokud nastaly skutečnosti, které spotřebitelku opravňují k vrácení části jízdného, pak je na základě smluvních povinností dopravce povinen částku vyplatit. Jedná se o situaci, kdy spotřebitelka již měla zakoupenou jízdenku a byla ve smluvním vztahu s dopravcem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.8.2019 08:43, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.