Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den, dne 23.5. jsme s přítelkyní kupovali přes eshop.regiojet.cz ve večerních hodinách, cca kolem 23:00 2 jízdenky na vlak z Bratislavy do Brna - jednalo se o mimořádný spoj v rámci MS v hokeji. Pravděpodobně vlivem přetížení serveru poté, co jsme vybrali místa a vyplnili platební kartu vyskočilo, že platba neproběhla. Nákup jsme tedy provedli znovu s výběrem jiných sedadel a opět platba neproběhla. Zanedlouho nám na email došlo potvrzení plateb k oběma objednávkám, ale nedošlo nám ani potvrzení registrace, ani jízdenky samotné (což normálně ihned dojde). Proto jsem volal na infolinku Regiojetu, že nám nedošly jízdenky a zda lze stornovat 2 jízdenky, které jsme v tu chvíli měli navíc. Operátorka nám na základě hovoru jízdenky poslala na email a sdělila, že vzhledem k tomu, že se jedná o mimořádný spoj, storno jízdenek nelze provést a ať se obrátíme na reditel@regiojet.cz. Obrátili jsme se tedy na uvedený email s žádostí o vrácení peněz za 2 jízdenky, kdy nám bylo odpověděno, aby jsme jim poslali telefonní číslo, aby si mohli poslechnout hovor s operátorkou. Poté, co jsme zaslali telefonní číslo se na téměř měsíc odmlčeli s tím, že danou situaci prošetří. Po urgenci nám bylo odpověděno:
„Bohužel zpětné storno jízdenky není možné. Jízdenky byly ihned poslány na Vámi uváděný email. Pokud klient spoj nestihne z osobních důvodů není možné přistoupit k vrácení. Přesný čas odjezdu je uveden na jízdence. Povinností klienta je se dostavit ke spoji minimálně 15 minut před odjezdem spoje. Na storno jízdenky zde byl taky dostatek času i po kontaktování infolinky.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem není možné přistoupit k vracení jízdeného ani ke zpětnému stornu jízdenek."
Na základě této odpovědi, jsme senior specialistku upozornili na fakt, že jízdenky stornovat nebylo možné - jak nám sama sdělila operátorka a že nám jízdenky NEBYLY ihned zaslány, ale až na základě našeho telefonického kontaktu a že tedy naše žádost nebyla dostatečně prošetřena, kdy pravděpodobně nedošlo ani k poslechu hovoru s jejich operátorkou. Odpověď byla:
„Celý Váš email jsem v pořádku pochopila. Jak jsem již uvedla není možné zpětné storno jízdenky ani vrácení jízdného. Na naší straně nedošlo k pochybení. Storno jízdenky je možné do 15 minut před odjezdem spoje. I přes Vámi zmiňovaný výpadek systému, Vám jízdenka byla v pořádku zaslána na Vámi uvedený email. Zde byl dostatek prostoru pro storno dané jízdenky. Jízdenku je možné stornovat přes naše webové stránky nebo pomocí SMS.
Děkuji za pochopení a berte prosím toto vyjádření jako konečné."
Dnes jsem tedy znovu volal na jejich infolinku, kde mi bylo sděleno, že mohu zkusit znovu napsat na jejich emailovou adresu a znovu se pokusit a zpětné storno jízdenek.
Tímto Vás žádám o pomoc s řešením stížnosti. Cena jízdenek byla 598 Kč, což není nijak moc, ale jde o princip a přístup společnosti Regiojet, který se mi nelíbí a se kterým nesouhlasím.
Děkuji,
David Wolf.
Mimořádný spoj v rámci MS v hokeji z Bratislavy do Brna
Vrácení peněz za jízdenky ve výši 598 Kč.
|
Tweet |
Jestliže v daném případě operátorka uvedla informaci, že nelze zakoupené lístky stornovat, přičemž uvedla i postup, jak se spotřebitel může domoci navrácení dvakrát zaplaceného jízdného, bude taková informace vůči spotřebiteli závazná, neboť zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku.
Namítání společnosti, že se spotřebitel nedržel při stornu jízdenek klasického postupu, nýbrž postupu který mu sdělila operátorka, se tak jeví vůči spotřebiteli nepřiměřeně. Navíc byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
V daném případě by také mohlo být aplikováno ustanovení § 2950 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který řeší náhradu škody způsobené informací nebo radou. Konkrétní znění ustanovení: "Kdo se hlásí jako příslušník určitého stavu nebo povolání k odbornému výkonu nebo jinak vystupuje jako odborník, nahradí škodu, způsobí-li ji neúplnou nebo nesprávnou informací nebo škodlivou radou danou za odměnu v záležitosti svého vědění nebo dovednosti."
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.