Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.6.2019 vlak s odjezdem z Olbramovic ve 13.39 h. odjel ve 14.25 h. Měli jsme zaplacenou jízdenku do stanice Praha Holešovice, vlak ukončil jízdu ve stanici Praha Hlavní nádraží. Průvodčí nám toto během cesty neoznámila, na hl.nádr. pobíhala kolem vlaku a cosi vykřikovala.Musela jsem jí ve svých 71 letech nahánět po peronu,abych se dozvěděla, že do Holešovic vůbec vlak nepojede. Měli jsme předem zakoupené jízdenky na bus Arriva z Holešovic do Teplic v ceně 98,-Kč, které tím pádem propadly, neboť jsme se včas do Holešovic nedostali. Museli jsme zakoupit jízdenky na vlak na hl.nádraží do stanice Teplice v ceně 228,- Kč, což byla pro mě, jako důchodce, velká finanční zátěž. Jsem z toho velmi rozčarovaná, hlavně z neprofesionálního přístupu průvodčí vlaku a žádám tímto o finanční kompenzaci. Děkuji Jitka Skoumalová
Finanční kompenzaci za nedojezd vlaku do cílové stanice a neočekávaný výdaj za zakoupené jízdenky
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.