Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V e-shopu ZOOT jsem vytvořila objednávku skládající se ze dvou položek v ceně 199,- Kč za náušnice a 1.714,- Kč za pantofle. Po započtení kreditů (20% z ceny každé částky) dělala celková cena objednávky 1.530,- Kč (logicky tedy náušnice v ceně 159,- Kč a pantofle v ceně 1.371,- Kč). Avšak při přechodu na stránku s platbou se mi najednou objevila úplně jiná (vyšší) cena zboží, než v objednávce. Kontaktovala jsem tedy společnost ZOOT, abych se zeptala na tento rozdíl. Bylo mi sděleno, že mi bude objednávka upravena na původní částu (po zaslání printscreenu objednávky). Tak se i stalo, celková cena zůstala stejná jako v původní objednávce, ale u zboží došlo k jinému rozdělení cen. Toho jsem si ale nevšimla, nijak jsem totiž objednávku podrobně neprohlížela a vzhledem k tomu, že celková cena byla stejná mě ani nenapadlo, že ceny položek budou oproti původní objednávce o kterou jsem měla zájem, jiné. Jenže při vrácení části objednávky, pantoflí v ceně 1.371,- Kč, mi bylo následně vráceno pouze 1.316,- Kč (navíc až na základě urgence po uplynutí čtrnáctidenní lhůty) s vysvětlením, že úprava objednávky na původní ceny nebyla technicky možná. S tímto vysvětlením opravdu nemohu souhlasit.
Vrácení rozdílu zaplacené částky ve výši 55,- Kč.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.