Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.11.2012 došlo k uzavření smlouvy č. 3177 o zhotovení věci na zakázku dle par.644 a násl. Občanského zákoníku. Jednalo se o zasklení lodžie s montáží + žaluzie. Dne 3.1.2013 došlo k předání zakázky. 23.4.2014 jsem volala na číslo 736 733 778, které je uvedeno na smlouvě a telefonicky oznámila, že se mi utrhlo těsněni. Pan mi v telefonu řekl, ať mu pošlu v SMS adresu a dopíši utržené těsněni. Dne 7.5.2014 jsem poslala na toto číslo, že připomínám nevyřízenou reklamaci, která byla poslána 23.4.2014. 19.5.2014 jsem poslala mail s reklamací, że zatím reklamaci nevyřídili a očekávám ji vyřízenou v zákoné lhůtě. Nikdo se neozval. 23.5.2014 jsem volala znovu. Pan mi řekl, že nejde o reklamaci. Když jsem se ptala o co tedy jde, neodpověděl ale slíbil, že během příštího týdne přijede to opravit. Opět se nikdo neozval. Ráda bych poprosila o vaši pomoc, zda mám nárok na opravu a můžete mi pomoci.
zasklení lodžie
Opravit a za nedodržení lhůty slevu 1.000,-
|
Tweet |
Nejsme schopní posoudit, zda se jedná o vadu, která je krytá zárukou nebo nikoli. Tato povinnost leží právě na prodejci. On musí po uplatnění vady rozhodnout, zda se bude jednat o záruční či mimozáruční opravu. Prodávající je dále povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud prodávající tuto povinnost nesplní, je možné podat podnět České obchodní inspekci pro porušení zákona. ČOI může prodávajícímu udělit pokutu. Jestliže prodávávají nepotvrdil přijetí e-mailu, bude pravděpodobně lepší, pokud spotřebitel uplatní reklamaci písemně a vyzve prodejce, aby o reklamaci rozhodl (dopuručeně s dodejkou).
Subjekt Mojmír Jaroš nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.