Společnost


SONY EUROPE LIMITED - organizační složka

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33660Neuznaná reklamace - problém přetrvává

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2019, před 6 lety

Marketa Dvorakova

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupen zvukový reproduktor v hodnotě 15 500 Kč v prosinci 2018 ( vánoční dárek ) v Sony Center - Ellex gk, České Budějovice. Reklamováno ihned v lednu kvůli samovolnému vypínání produktu a problémy s nepravidelným připojením k bluetooth, ke kterému dochází někdy po půl hodině, jindy po několika hodinách užívání, proto diagnostika není jednoduchá a raději jsme prodejci přiložili i videa natočená jako důkaz. 3x nám byla reklamace neuznána, problém prý v servisu nenalezli. Produkt jsme tedy reklamovali u jiného autorizovaného servisu (Servisní centrum Sony, Praha 9 ), kde 2x reklamaci uznali, poprvé výměna vadného dílu, podruhé výměna základní desky (výrobek se přehříval). Produkt mám doma 6 měsíců, z toho byl 5x na reklamaci ( ze strany servisu prodejce 3x neuznané, ze strany druhého servisu vždy hned poté 2x uznané ). Bohužel problém se opět vrátil, bluetooth znovu nefunguje. Tentokrát již požaduji vrácení peněz, evidentně se jedná o chybný kus. U prodejce mi dnes bylo znovu sděleno, že jejich servis problém nenašel, reklamace znovu zamítnuta, opět jen restartovali výrobek. Jak mám dále postupovat? Když odnesu zboží do jiného autorizovaného servisu, chybu pravděpodobně opět opraví, ale už nemám k tomuto produktu důvěru ( co se stane, až skončí garance ) a peníze zpět mohu žádat jen od prodejce, který mi závadu ( jinde nalezenou a dočasně odstraněnou ) nikdy neuznal, atˇ už z nedbalé kontroly v jejich servisu nebo zkrátka nemá chuť. Jak dál?


Produkt

Sony SRS X99, S01-2202801-1


Požadované řešení

Po 6 reklamacích v 6 měsících od koupě výrobku a neustálého vadného fungování za 15 500 Kč bych si přála vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2019 08:21, před 6 lety

Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Soudního znalce si musí spotřebitel zvolit sám. Z důvodu zachování nestrannosti nemůžeme doporučovat spotřebitelům konkrétního znalce.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2019 16:54, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.