Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den. Zhruba před měsícem a půl jsem zakoupila u AAA AUTO, poočka Plzeň vůz Opel Zafira Tourer r.v. 2014. Při prvních vyšších teplotách jsme poprvé zapla klimatizaci a zjistila, že nechladí jak by měla. Vozidlo jsem dala do autoservisu, kde zjistili vadný kompresor chlazení. Cenu opravy vyčíslili na 25.000 Kč. AAA AUTO tvrdí, že se nejedná o skrytou vadu a odvolává se na protokol předání vozidla, kde jsem ale měla u chladícího systému uvedeno, že fungují standardní funkce. Bohužel při nákupu vozidla bylo chladné počasí a nedalo se rozpoznat, že chladný vzduch z klimatizace byl vlastně jen chladný vzduch z venku.
Opel Zafira Tourer r.v. 2014, SPZ 7AL8499
Proplacení opravy za výměnu vadného kompresoru
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážená paní Beranová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byla kolegy již informována. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
stále očekávám nějaké vyjádření od Vašich kolegů, ale bohužel žádnou novou informaci jsem nedostala.
S pozdravem Beranová
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby mohla své vyjádření doplnit.
Dobrý den,
kolegové Vám zasílali nabídku poštou. Dostala jste dopis s novou nabídkou?
Děkuji, s pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
nabídku jsem již dostala navýšenou na 8.000 Kč. Bohužel s touto nabídkou nemohu souhlasit a případ jsem předala právnímu zástupci.
DTestu děkuji za pomocs řešen.
S pozdravem
Beranová Dana