Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, chtěla bych podat stížnost na společnost UPC. Musíme se odstěhovat z bytu kde máme připojený internet, řádně jsem ho každý měsíc platila a v řádném termínu zaslala písemnou výpověd jak firma požaduje. Po několika dnech mi volala operátorka že musím zaplatit poplatek 1400 korun za slevu, kterou mi poskytovali. Nikdy opravdu Nikdy a nikdo mi o této slevě neřekl, v UPC mi před rokem a půl řekli cenu kterou budu platit za internet a tu jsem platila. A najednou chtějí peníze navíc? Nemluvě o tom že po přesvědčení operátorkou jsem našla člověka na koho by se internet přepsal, stornovala výpověď a čekala že se to přepíše a bude po starostech, kdy najednou volala operátorka že tam nemají dosah a tím pádem musím poslat výpověď znovu a o měsíc se to prodlouží. A platit budu měsíční internet plus poplatek. Mám pocit že něco podobného není v souladu se zákonem, přece není možné vymáhat poplatek o kterém vám nikdy, nikdo neřekl? Nebo ano? Děkuji za odpověď, případnou pomoc s reklamací.
Internet 100+
Odmítám platit "slevu" o které mi nikdo neřekl.
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)
Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.
Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) stížnost klientky důkladně prošetřila. Během šetření bylo zjištěno, že klientka byla při podání výpovědi informována o možnosti přepisu smlouvy. Při přepisu uvedla novou klientku, ale s adresou poskytování služeb, než ze které se stěhovala. Následně byla nová i původní klientka informována, že přepis smlouvy na novou klientku není možný, protože na uvedené adrese nemá společnost UPC dostupné služby.
V rámci proklientského přístupu byla klientce smlouva ukončena na základě původní výpovědi a nejsou jí tedy účtovány poplatky za další období. Doúčtování věrnostní slevy však zůstává oprávněné a je zapotřebí jej uhradit.
V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.