Společnost


DANIEL BARTOŠ

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#3368Nedodržení 30ti denní reklamační lhůty, vyhnutí problému s ČOI, zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 měsíců 29 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2014, před 11 lety

Michal Kopecký

Znění stížnosti

Koupě po netu dvourotorového vrtulníku na DO od společnosti RC Modely-Nej T 55.
Střetli se za letu rotory a stroj spadl.
Následovala reklamace-během reklamační doby jsem poslal 1 email jak to vypadá s opravou stroje.
Reklamace po 30 denní lhůtě zamítnuta s tím, že stroj vykazuje známky poškození pádem.
Odstoupení od kupní smlouvy kvůli nedodržení reklamační lůty.
Stížnost na ČOI s výsledkem, že ten 1 email který jsem odeslal byl přehodnocen prodejcem z opravy stroje v rámci reklamace na reklamaci stroje a tudíž vlastně dodržel reklamační lhůtu.
Vrácení stroje poštou s poštovným na účet s vsmívajícím se titulem VIP Klientovi.


Produkt

dvou rotorový vrtulník na dálkové ovládání T-55


Požadované řešení

Vrácení financí za samotný stroj + vrácení poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2014 18:17, před 11 lety

Z předložených materiálů vyplývá, že spotřebitel vznesl dotaz, jak správně uplatnit reklamaci již 31.8.2013. Dne 1.10.2013 se spotřebitel dotazoval e-mailem na průběh reklamace. Společnost obratem spotřebiteli odpověděla, že vrtulník byl do reklamace přijat, ale výsledek reklamace ještě není znám. Reklamace byla dle dostupných informací uplatněna dne 10.9.2013. Ačkoli nemáme k dispozici přesné znění průvodního dopisu, nesdílíme názor ČOI, že doba pro vyřízení reklamace byla splněna. V tomto ohledu doporučujeme spotřebiteli podat stížnost na Ústřední inspektorát. Ze zaslaných e-mailů vyplývala vůle spotřebitele zboží reklamovat.
Na reklamačním protokolu je sice vyznačeno datum 9.10.2013, ale spotřebitel byl informován až e-mailem ze dne 16.10.2013. Dle rozhodnutí Nejvyššího soud ze dne 27. 7. 2011, p. zn. 33 Cdo 3228/2009, se reklamace považuje za vyřízenou, jestliže v zákonné lhůtě prodávající(není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace. Je také důležité mít na paměti, že i soud se bude v případě, kdy spotřebitel odstoupil od smlouvy pro nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě, zabývat existencí vady. Nad to lze dále doplnit, že dle § 616 občanského zákoníku platí, že rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak. Důkaz opaku provádí prodávající.
Společnost, ačkoli reklamaci neuznala, nabídla spotřebiteli řešení, které pravděpodobně zatím nesplnila. Služba Vašestížnosti.cz zprostředkovává uzavření dohody v případě, kdy strany mají vůli dohodnout se. Nemáme pravomoc autoritativně rozhodnout o nároku strany. Autoritativně může rozhodnout pouze soud. V takovém případě je možné opatřit si znalecký posudek jako podpůrný důkaz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 11:49, před 10 lety

Subjekt Daniel Bartoš nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.