Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
UPC služby využívám už přes 7 let, všechny faktury jsem vždycky uhradila včas, bohužel z důvodu stěhování jsem musela včera podat výpověď. Bylo mi zděleno, že mi bude naúčtován nesmyslný poplatek ve výšce 2000 kč za předčasné ukončení věrnostního programu.
Psala jsem jim email, proč se neřídí podle § 63 zákona o elektronických komunikacích, který umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy.
Odpověď UPC byla, že požaduji vrátit slevu, která mi byla poskytnutá za uplynulé měsíce. O poplatku za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy nepadlo ani slovo.
Můžete to prosím přešetřit, proč nemůžu doplatit jednu pětinu součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy namísto požadovaných 2000 kč?
Děkuju.
|
Tweet |
Všeobecné obchodní podmínky společnosti UPC Česká republika, s.r.o. skrývají sankci za ukončení smlouvy. (Již toto ustanovení by mohlo být na hraně zákona, protože § 1799 občanského zákoníku požaduje při sjednávání formulářových smluv (tzv. „ber nebo nech být“), aby při uzavření smlouvy byla slabší strana (v tomto případě spotřebitel) seznámena s doložkou, ve které jsou upravena práva a povinnosti smluvních stran. Ani v doložce ale nesmí být ustanovení, které by slabší strana nemohla rozumně očekávat. Je tedy na zvážení, zda byl význam doložky slabší straně dostatečně vysvětlen. Společnost musí prokázat, že tomu tak bylo. Mimo to také Ústavní soud už jednou rozhodl, že smluvní pokuty uvedené pouze v obchodních podmínkách jsou zakázány.)
Tato sankce se zákazníkovi účtuje v případech, kdy vypoví smlouvu v době, po kterou je poskytována sleva na službu. Pokud zákazník předčasně ukončí smlouvu, musí zpětně vrátit rozdíl mezi plnou cenou služby a cenou po slevě za všechna zúčtovací období od sjednání slevy.
Takto by mohl být obcházen zákon, neboť § 63 zákona o elektronických komunikacích umožňuje společnosti účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy uzavřené na dobu určitou ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětiny součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, a výše úhrady nákladů spojených s telekomunikačním koncovým zařízením, které bylo účastníkovi poskytnuto za zvýhodněných podmínek.
Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klientky podrobně zabývala. Bylo zjištěno, že klientka s totožným požadavkem kontaktovala již reklamační oddělení společnosti UPC, kde jí byla reklamace zamítnuta.
Důvodem bylo, že klientka podepsala smlouvu, ve které souhlasila s uvedenými smluvními podmínkami. Dopočet věrnostní slevy za předčasné ukončení služeb je tedy oprávněný.
V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Dobrý den,
proč mám platit za to, že jsem se přestěhovala a chtěla jsem si přesunout internet od Vás na novou adresu a bylo mi řečeno, že Vám to je líto, že tam nemáte dosah?
To už není porušení smlouvy, se kterou jsem podle Vás souhlasila, ale to, že když jsem se nakonec rozhodla i nadále využívat Vaše služby, tak to nebylo bohužel možné.
Já za to opravdu nemůžu, že nemáte pokrytí všude.
Prosím o přehodnocení tohoto případu, nebudu platit za to, co bohužel nemůžu nijak ovlivnit.
Děkuji.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat. Pokud skutečně k přenesení služeb nedošlo proto, že v novém místě bydliště spotřebitelky nemá společnost pokrytí, není dle našeho názoru sankce jí uložená morální. Navíc, jak jsme uváděli výše, to, jak je sankce koncipována nasvědčuje tomu, že se jí společnost snaží obcházet zákon.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) se stížností klientky opětovně zabývala. V rámci proklientského přístupu byla klientce věrnostní sleva odúčtována a aktuálně je na klientčině účtu evidován přeplatek. Pro vrácení přeplatku je nutné vrátit pronajaté zařízení.
V případě dalších dotazů, připomínek či reklamací je možné kontaktovat klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o. na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Děkuji za kladné vyřízení této situace. Budu očekávat navrácení přeplatku.
Pronajaté zařízení Vám bylo zaslané 9.8.2019. Prosím o potvrzení zda ho máte.
Poté budu považovat tuto záležitost za uzavřenou.
Hezký den.
Dobrý den, Mariano. Dopadlo vše dle Vaší domluvy? Pokud ano, mohl bych Vás požádat o uzavření případu?
Děkuji, David - UPC
Hodnocení:
Komentář: Děkuji všem za kladné vyřízení.