Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, zakoupila jsem si u společnosti Alza mobilní telefon Xiaomi redmi go. Protože nefungoval správně, byl jsem s ním v servisu, aby mi poradili, co dělám špatně, jestli jsem si to třeba špatně nenastavila a bylo mi řečeno že s tím nejde nic dělat, protože chybí část androidu.Takže jsem ho šla ihned reklamovat do Alzy v Plzni, kde jsem ho zakoupila a žádala jsem zpět peníze, rozhodně jsem ho nechtěla opravit. Uvítala bych i výměnu za zcela nový mobil stejného typu. Ve hůtě 30ti dnů mi přišla SMS, že si mám vyzvednout mobil, který je ale opravený. Nemyslím si, že to je správné a prosím Vás o Váš čas a informaci ohledně problému s mojí reklamací. Děkuji za ochotu a přeji krásný den. Tymlová Miloslava
příjemka reklamace č. ASRE19348 465r,mobil xiaomi redmi go LTE modrá produkt:Xl91b2,sériové číslo 864750049700441
odstoupení od kupní smlouvy, případně výměna telefonu za zcela nový, stejný typ.
|
Tweet |
Ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku říká: "Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady."
Z výše uvedeného plyne, že prodejce by měl zboží primárně opravit, pokud je vada jednoduše opravitelná. Jinak by měl přistoupit k výměně zboží za jiný totožný kus. Pokud však zboží není možné z jeho strany vyměnit (zboží již nemá skladem) ani opravit, pak má vrátit peníze.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.