Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 11. 6. 2019 přijali pod číslem servisní zakázky SRZ19/061/7/01450 pracovníci servisu Mountfield Opava reklamaci pojezdu sekačky.
Reklamace byla zamítnuta se zdůvodněním, že ke stržení ozubení zadních kol došlo vlivem běžného opotřebování pastorků a silně zanesenému ozubení kol a pastorků.
Jako uživatel nemohu nijak ovlivnit opotřebení zřejmě nekvalitně vyrobených pastorků.
Také zanesení ozubených kol nemohu při běžné práci (sekání trávy) ovlivnit. Je-li nutný nějaký speciální úkon – musí být uveden v návodu k obsluze.
Porucha je způsobena nekvalitní výrobou (pokud došlo k opotřebení pastorků) nebo nedostatečným krytím ozubení v důsledku nevhodné konstrukce sekačky, proto jsem přesvědčen, že uvedená závada jednoznačně spadá do záruky.
Reklamace benzínové sekačky MAX 53VBD Allroad Aluminium
Oprava nefunkčního pojezdu sekačky.
|
Tweet |
Uplatnit práva z vadného plnění není možné, pokud je vadou opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Pokud však vytýkaná vada nesouvisí s opotřebením věci, je za tuto vadu odpovědný prodávající.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
K záležitosti pana Schaumanna uvádíme následné. Stroj vykazuje evidentní opotřebení v důsledku absence byť základní údržby v předchozích pěti letech provozu. Má poškozený pojezd od letitých nánosů nečistot, jejichž odpor byl dlouhodobě strojem překonáván. O nevhodném přístupu obsluhy rovněž svědčí poškozené žací ústrojí od pravidelných nárazů na pevné překážky, dále absence doporučené olejové náplně, zalitý vzduchový filtr od náklonu stroje na nevhodnou stranu a řada dalších skutečností. Návod k obsluze, který pan Schaumann zmiňuje, obsahuje všechny potřebné informace ke správnému a bezpečnému provozu stroje a provádění základní údržby, nicméně vzhledem k žalostnému stavu stroje jsou jím dobře míněná doporučení návodu zcela evidentně ignorována. Závěrem podotýkáme, že při prodeji výrobků složitější konstrukce je samozřejmě počítáno rovněž s tím, že osoba, která si takový výrobek pořídí, má odpovídající technické povědomí a vztah k němu.
Jsme si jisti, že pravou příčinou zákazníkova rozladění nemůže být předmětný výrobek ani naše společnost, ale pouze jeho nevhodný přístup ke stroji.
Celou záležitost vzhledem k obsahu přechozí komunikace, které mu byla v minulosti adresována, již považujeme tímto za vyřízenou.
Z uvedeného vyplývá, že se jedná o reklamaci v rámci prodloužené smluvní záruky. V takovém případě záleží postup při řešení vad a podmínky, které musí být naplněny, aby bylo možné dožadovat se záruční opravy, na smluvním ujednání mezi stranami. Je tedy možné podmínit provedení bezplatné opravy nějakou formou pravidelné údržby atp.
Pokud je však spor ohledně toho, v čem má původ konkrétní závada, potom se může spotřebitel v případě, že se závěrem společnosti nesouhlasí, obrátit na soudního znalce. Při volbě takového postupu je vhodné se dopředu dohodnout se společností na volbě znalce a na tom, že jeho posouzení budou strany respektovat.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Posílám následnou emailovou korespondenci ze dne 27.6.2019 i moji odpověď:
Od: Leitner Lukáš
Odesláno:čtvrtek 27. června 2019 9:45
Komu: jschaumann@email.cz
Kopie: Servis Mountfield Opava; Měkýš Ondřej
Předmět: Odpověď na stížnost k reklamaci č. SRZ19/061/7/01450 Schaumann
Vážený pane Schaumanne,
obracíte se na nás ve věci nesouhlasu s výsledkem reklamace benzínové sekačky MAX 53VBD Allroad Aluminium, kterou od Vás přijali dne 11. 6. 2019 pod číslem servisní zakázky SRZ19/061/7/01450 pracovníci servisu Mountfield Opava.
V návaznosti na Váš nesouhlas s výsledkem reklamace jsem celou záležitost prověřil a sděluji Vám následující.
Vaši sekačku, která je už starší čtyř let, prohlédnul odborný servisní technik a bylo mimo jiné zjištěno, že je stržené ozubení zadních kol, opotřebené pastorky pojezdu a je také silně znečištěn prostor variátoru. Stroj jeví známky silného opotřebení, které je však způsobeno běžným užíváním sekačky (jedná se tedy o běžné opotřebení). Na sekačce ani na jejích součástech není žádná vada materiálové ani výrobní povahy, za kterou by měla nést odpovědnost naše společnost.
Společnost Mountfield, jako solidní prodejce, přijímá samozřejmě odpovědnost za vady materiálové nebo výrobní povahy, které se mohou na stroji vyskytnout v době trvání záruční lhůty. Pokud je však závada způsobena v důsledku běžného opotřebení, pak se nejedná o vadu výrobku. V této souvislosti považuji za důležité upozornit především na Potvrzení o odpovědnosti („Záruční list“), kde je na straně 2 v bodě 13 přímo uvedeno, že záruka se nevztahuje na běžné opotřebení výrobku nebo jeho součástek.
Mimo výše uvedené považuji za důležité upozornit také na návod k použití Vašeho stroje, kde je v kapitole „Údržba“ mimo jiné uvedeno: „V případě intenzivního používání doporučujeme provést celkovou kontrolu odborným technikem servisu na konci sezóny, v případě normálního používání každé dva roky.“ Našim zákazníkům se v tomto ohledu snažíme vyjít maximálně vstříc, a tak je možné každoročně od října do konce ledna navštívit naše servisy a v rámci tzv. posezonní prohlídky nechat stroj zkontrolovat. Tyto kontroly stroje jsou v rámci akce zdarma a práce spojené s údržbou stroje s výraznou slevou. Pravidelná posezonní údržba v odborném servisu může prodloužit celkovou životnost stroje.
Vaše sekačka je kvalitní stroj, avšak nedostatečná údržba a kontrola se může projevit dříve či později ve formě opotřebení nebo dokonce poškození funkčních součástí. Proto Vás také servis upozornil i na nedostatečné množství oleje v olejové nádrži a rýhy na Válci, které se podařilo odhalit endoskopickou kamerou. Hladinu oleje je potřeba kontrolovat před každým použitím stroje (denně), jak je to ostatně uvedeno i v tabulce údržby. v návodu k použití motoru na straně 24. Provozování stroje s nízkým obsahem oleje v olejové nádrži může způsobit Vážné poškození motoru. Nerespektování návodu k použití je ovšem také porušením záručních podmínek.
Po seznámení se všemi dostupnými fakty tímto potvrzuji správnost postupu servisu Mountfield Opava ve věci vyřízení Vaší reklamace. Pro požadované přehodnocení výsledku reklamace nevznikl zákonný ani jiný nárok, a proto mu nebude ze strany naší společnosti vyhověno. Rozhodnutí o reklamaci považujte prosím za platné a konečné.
Věřím, že moje vysvětlení k důvodům zamítnutí Vaší reklamace přijmete. Vaše rozhodnutí, zda si přejete provést opravu dle našeho návrhu či si stroj budete chtít vyzvednout bez opravy, sdělte prosím servisu do sedmi dnů. Děkuji Vám za pochopení.
S pozdravem
Lukáš Leitner
Manažer klientského centra
E-mail: lukas.leitner@mountfield.cz
Dobrý den pane Leitnere,
žádám Vás o odpověď na dvě zcela jednoduché otázky:
Vy jste sekačku viděl?
Stržené ozubení považujete za běžné opotřebení při užívání sekačky (jak tvrdíte v prvním odstavci) ?
Zcela pomíjím Vaše vyjádření ohledně motoru – toto není předmětem reklamace. Ze stejného důvodu pomíjím i Vaše tvrzení o nedostatečné údržbě a Vaši snahu zdiskreditovat uživatele. Ani údajné znečištění variátoru nemohlo způsobit reklamovanou závadu.
Pokud nepřehodnotíte své stanovisko, sdělte mi termín pro vyzvednutí sekačky bez opravy a budu chtít vidět „opotřebované pastorky pojezdu“, které dle vašeho tvrzení způsobily stržení ozubení zadních kol. Nestačí mi jen vágní tvrzení. Chci vidět, které konkrétní rozměry ocelových pastorků se změnily a mohlo-li to způsobit reklamované stržení vnitřního plastového ozubení zadních kol – jak Vy tvrdíte.
Nemohu s Vámi souhlasit, že společnost Mountfield je solidní prodejce, když neuzná vadu výrobku v prodloužené záruční době, kterou si sama stanovila.
Váš přístup k záruční opravě mě ale přesvědčil o tom, že další nákup u Vaší společnosti už nikdy neudělám.
S pozdravem Ing. J. Schaumann
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.